Thursday, October 4, 2007

The Updates

Hi...

Okay here's some updates since my last posting...

The Attack on Bazar Ramadhan
So, I went to Bazar Ramadhan at Sembulan with Idayu. We're so lucky we could get a parking. Sampai saja aku terus attack gerai Martabak Jawa. Tergezut aku when I saw the harga! Last year, 1 piece of Martabak Jawa is only RM1.00, sekarang it's RM1.50! Oh well, oleh kerana orang orang di rumah tu teringin Martabak Jawa Sembulan, so aku pun beli la 3 pieces of it. Next is the Gado Gado. I bought yang pedas punya. Price, same as ever..RM2.00 per tapau. Then aku lalu di gerai jual kuih kochung and pulut inti daging. Aku beli 3 pieces each. Nampak pula hati buya (limpa) yang di grill, then ada kuah kicap tu...nyum...nyum...tanpa membuang masa aku rembat 5 cucuk. Then aku nampak pula my mom's favourite - Ikan Baulu panggang. Harga RM7.00 seekor. Not bad kan? Aku pun beli la seekor. Tidak apa lah...after all, it's for my mom. Pas tuh, aku beli Lai Chi Kang, tauhu sumbat, tempe goreng, satay, agar-agar and popiah. Ikut kan hati, banyak lagi aku mau rembat but takut membazir la pulak. So I stop at that. My mom bising juga when she saw me beli banyak benda, but bila aku hulur the ikan panggang, diam pula dia..hahaha..malam tu berbuka meriah la jawabnya. End of story No. 1

The Buka Puasa Hosting
So, as I've mentioned in my previous post, we're hosting a buka puasa on Saturday. I wnt to Pasar with mom and bought stuffs for the event. We chose to serve Ikan Goreng, Ikan taucu, ayam goreng, ayam masak Kicap, Ulam, Sambal Belacan, Masak Lemak Nangka and Mixed Veggie. Tengah-tengah masak tu, my grandma called and cakap dia teringin makan mihun goreng la pulak. Aku pun kerah my bro to beli the mihun. It's almost 1730hrs when our tetamu's sampai. Nasib baik aku sempat mengemas beforehand. In short, our buka puasa is a success la kiranya. Soprry ek takde gambar coz takde camera...hehehe

The Buka Puasa @ Ocean Seafood
Al-kisahnya, tak jadi due to unforeseen circumstances. So takde la story.

The Cousin's Story
Ceritanya, my cousin ni rasa yang dia macam terasing from her own family sebab her mother loves the sisters more than her. FYI mother dia ni my mom punya first cousin so aku ngan dia 2nd cousin la. So dia kol aku asking about my raya's preparation. After that aku lak tanya dia punya preparation. Selalunya memang dia balik Tawau tempat parents dia tapi tahun ni dia cakap tak balik. Hmmm...ini mesti ada something wrong...so aku korek la lagi. Tup tup dia nangis pulak then bagi tau aku yang dia gaduh ngan mother dia. According to her semua tu pasal kakak dia and another cousin of ours and pasal duit pun ada juga. Aku biar je dia nangis, I mean biar dia puas2 kuarkan apa yang ada dlm hati dia tuh, baru aku console her, bagi advise sikit. Apa pun next week aku dah set satu ari nak buka puasa ngan dia nih. So karang aku update kagi yek...complicated cerita dia ni sebenarnya so I have to take time to compose her story. Harap korang bersabar.

Setakat ni la nampaknya yang aku larat taip. Esok2 aku post lagi ye.

Till next post, TataTitiTutu...


1 comment:

Mrs.Sheikh said...

nice blog..suke aar dgn purple ni..