Friday, January 4, 2008

Aidiladha, Xmas & New Year

Hi all!

It's been a loooong time since I updated my blog. First of all, I fell sick...teruk sangat sampai 2 kali pegi klinik. Coughing, fever, flu, gastritis all came in one go. Sampai sekarang pun masih batuk and selsema. 2 weeks I've lost my appetite, my temp is 42 degrees (burning hot!), malam aku meracau-racau (according to my sis), siang aku muntah-muntah non stop. Bayangkan, almost 1 week aku tak makan nasi. I could only take sirap sunvalley. Air kosong langsung tak boleh telan. I'm really in a fragile state at that time. Pucat semacam je muka aku. Pendek kata aku rasa macam mayat idup. Lebih-lebih lagi my mom still at kampung, tambah teruk sakit aku. If my mom was around, memang aku cepat baik. It's true guys, the way she tend to my 'kemanjaan' if I was sick sedikit sebanyak jadi cure for my sickness.

Secondly, our Aidiladha at my grandma's house kira meriah juga la. Masa tu aku dah mula batuk2 tapi belum teruk lagi. So as usual me n my mom jadi chief cook. Meriah juga, masak nasi minyak, ayam rendang and kari daging. Takde open house, cuma family gathering aje. Petang terus balik rumah and zzzzzzzzz.

My mom went back to kampung on Sunday to celebrate Christmas with my granny & cousins. That's when aku start sakit teruk. Paginya tu sempat lagi me & my mom pegi Sunday market beli barang. Masa tu la aku dah rasa lain macam...pening, nausea and sakit2 badan. Sempat lagi aku terduduk in the middle of the road sebab pening sangat. My mom suruh pegi klinik terus tapi aku ingat tak ada apa sangat so we went straight home. Sampai rumah aku dah termuntah-muntah, and suddenly panas badan. Aku telan panadol and rest. When my aunty came to pick my mom aku rasa sihat sikit but as soon as they leave aku terblack out sekejap. My bro has to pick me up and put me on my bed to rest. Malam tu la aku meracau-racau tak tentu hala sampai my sis menangis dengar aku cakap yang aku nak mati but I didn't realize that. Then the next day aku pegi kerja lagi but tak bole tahan dah, terus pegi clinic and MC for a few days tapi tak kebah juga. Sampai habis ubat aku telan tapi takde improvement langsung. Pegi lagi another clinic, kena inject tapi tak juga baik. And guess what? As soon as my mom came home my fever and gastritis hilang terus! Yes..yes..aku memang manja dengan my mom but who cares? She's my mom, sukati aku la nak manja!

The latest news is, I will leave AHSB for another company....I've got a new offer, a better one so I've tended my resignation this morning. News travels really fast in this company, the next thing I know semua orang dok intercoming and IM-ing me to know if it's true. Guys, let me tell you something. YES I'm leaving by end of this month.

Ok la nanti aku update lagi. Until next post, TataTitiTutu!

No comments: