Monday, September 6, 2010

Day 25

Saya x sahur..sebab masih kekenyangan gila, so minum air saja. Saya pun x tahu apa orang rumah makan untuk sahur.

My aunt (my mom's younger sister a.k.a my best friend) & anak2nya berbuka di rumah...I'm super happy! Actually kami sudah plan this iftar for abour 2 weeks. Lama x jumpa anak2 dia, Alyssa & Aziim...I miss them sooo much!

She request Soto & ayam kari kicap for iftar jadi awal pagi lagi me & mom ke tamu beli bahan2. Ternampak pula paru/hati buya...terus terbayang masak sambal...and terus beli 1 kg. Tapi for next day punya iftarlah.
So iftar adalah dua menu di atas plus martabak jawa & iced lemon tea...sedap gilaaaaaa! Saya x berhenti makan sampai sendat perut. Lepas beberapa jam, makan nasi lagi sambil meratah sup & tulang yg ada isi tu..lembut & fell off the bone gitu.

Oh saya MENCUBA (perkatan mencuba harus di highlight untuk menunjukkan yang saya memang noob part2 ini) buat biskut raya sendiri tahun ni. Selalunya adik yg buat sebab saya FAIL bab biskut. Klu masakan saya ok but biskut memang not my forte kecuali makmur. We made choc chip cookies & custard. Kira oklah for beginner. But the choc chip cookies..1st batch ada keras sikit. Yang 2nd batch adunan okay, lembut tapi terlebih koko so ada pahit sikit tapi still edible..hehe..

Tonite mau buat shortbread & cornflakes. Harap2 menjadi.

Ok lah itu saja. Bersambung...

No comments: