Tuesday, June 15, 2010

I've Tried...

Lama x update...

Banyak benda yg boleh di blog/buat entry, but pure laziness menyebabkan saya x update blog selama beberapa lama (ayat tunggang langgang tapi bolehlah). The last time saya update, it was about my effort untuk berdiet. Apparently it went bonkers. Gagal gagal gagal....

Dun worry, harapan masih ada...so I will try again. Bukan sekarang lah. Bila saya sudah yakin nanti saya start balik (ok ini lebih kepada ayat alasan. Entah bila mau start balik :P)

I'm considering to put myself on liquid diet (click for info). I need to check with my doctor and get his opinion on this one.

Tapi, macam mana mau liquid diet klu satu hari x makan solid rice suda gegar gegar parkinson?
And with my mom being a wonderful cook, apa saja dia masak pun sedap...goncanglah keimanan saya :((

Anyhoo...sekarang mama bervacation di kampung so I will take over the reign as a chief cook. JADI...kebarangkalian untuk berdiet adalah 'ZERO' sebab saya masak untuk everybody plus my sister in law yang mengandung. Faham2 lah orang mengandung ni banyak permintaan. Mana mungkin saya masak rebus2 saja...oh no~! Sedangkan orang yang mengandung itu teramatlah suka makanan yang pedas2 dan bergravy (favourite saya juga)...kesian kalau x di turutkan kemahuan beliau, kempunan pula nanti. Mau masak banyak2 jenis lauk, saya x larat la..penat tau pulang kerja terus pung pang pung pang berkungfu di dapur! With that, terima lah alasan saya (yang x dapat berdiet walaupun mama bervacation di kampung) seadanya.

Owh yeah...u guys knew about how I hate doing the laundries (cuci, jemur, angkat & lipat especially IRONING yang very annoying! grrr....). However since my sister yg tukang laundry decided to follow mama balik kampung, saya terpaksa..ulang lagi sekali TERPAKSA buat semua tu. Benci betul! I know it's not a hard work, what with those washing machines and all that but I still HATE it.

Cukuplah dulu setakat ni. Nanti sambung, that is if I have the kerajinan to updatelah.

xoxo

Linda

No comments: