Wednesday, June 23, 2010

SAYA GEMUK!

Bila tiada handphone, rasa macam x lengkap hidup saya ni. No more sms, mms, phone calls...etc (macamlah ramai orang call/sms/mms, kalau ada pun yang itu2 juga...patheticnya kehidupan saya...adeh!). Gaji pun lambat lagi, terpaksa terima hakikat x berhandphone buat sementara.

Anywaaaay...hasrat untuk berhandphone baru terpaksa dilupakan buat seketika. Banyak benda mau di settle dan memerlukan $$$ yang agak banyak. So mom, anda juga terpaksa menerima hakikat bahawa handphone anda akan dicilok sementara, okay?

Itu lah mukadimah cerita hari ini. Tiada kena mengena dengan tajuk.

Sebenarnya, saya mau cerita pasal something yang berkenaan dengan diri saya sendiri. Ya, pasal GEMUK. Saya tergolong dalam kategori gemuk. Gemuk gemuk gemuk gemuk gemuk!

Macam marah la pulak bunyinya kan? (Bunyi sajalah...haha)

Actually saya x kisah saya ni gemuk atau kurus tapi lately terfikir pula mau menurunkan berat badan. Tiba2 ada kesedaran, sebab when I recall on both family punya sejarah kesihatan, both sides pun macam zon bahaya. Diabetes, kidney, high blood, heart disease...u name it! Brrr....serammmssss...mau2 lagi dengan my kegemukan + blood pressure + blood sugar level yang haywire ni, and my eating habit yang sungguh horror *buat muka Edvard Munch-Scream untuk gambaran horror melampau*, I am the perfect/prime candidate for penyakit combination itu. Takut owh! *banyak la kau punya takut, sekali depan makanan hilang segala keinsafan..pui!*

Jadiiiii...saya akan berusaha menurunkan berat badan dengan berpada pada. X maulah kurus melampau lampau like zaman sekolah dulu, cukuplah di tahap yang selesa.

Owh saya x berada 'dalam penafian' ya...saya mengakui dan menerima kegemukan saya. If u have a problem with my phatness, that's your problem, not mine.

Belum set date for dr's appointment to discuss about the liquid diet. Kena tunggu gaji dulu jawabnya. In the mean time......

'Kak, kasi pau ayam 2, karipap 3 biji & nescafe tarik ping kaw kaw satu aah'

Don't judge, bitches!

No comments: