Tuesday, May 3, 2011

Hello May!

Habis suda bulan April.....sekarang sudah bulan MAY.
Anything happening bulan MAY ni?

8 May - Mother's Day
16 May - Bday niece kesayangan, Natasya Ayumi yang ke 2
17 May - Wesak Day (tapi this hotel x kasi cuti Wesak aah...muthafakkah btl! Wlu pun saya x celebrate Wesak but it's a public holiday so I WANT TO CUTI ALSO MAAAH!!!)
30&31 May - Kotobian Tadau Tagazo Do Kaamatan

Haish...sebenarnya saya mau cerita pasal kejadian tadi pagi but terpesong sudah...ini semua pasal colleagues semua sibuk2 cerita pasal cuti si tiba2 tertype pasal cuti...tsk!

Ok pasal kejadian tadi pagi...
Begini ceritanya...

As usual saya & my colleague, Sarah menunggu bas di bus stop depan Giant. So sementara menunggu tu, kami pok pek pok pek la cerita2 and gossiping sikit2. Tiba2 ada budak kecik ni, dalam 3 yrs old gitu, lari2 menuju ke jalan raya yg sedang sibuk! And the mother pula x perasan anak dia sudah jauh from her..I guess she's busy yakking away on the phone to notice. Nasib baik si Sarah bertindak pantas pi tarik budak tu ke tepi..klu tidak, isk..x sanggup saya bayangkan. And guess what the mother did after that? She HIT the poor boy! YES, that's what she did. Ya Allah...saya btl2 terkejut & sangat marah! Adakah patut dia buat gitu! Mau saja saya hambat dia depan orang tadi, kasi dia berfikir sikit. Sial palis punya manusia...hish!

Saya & Sarah x berenti membebel lepas kejadian. Sakit hati betul kami! Mau di sound, suda tua bangka..so lu pikir lah sendiri!

Sudahlah...tambah di ingat, tambah bengkak hati saya. Nanti moody pula sepanjang hari.

Cari minuman sejuk dululah....bye!

2 comments:

Zampeada said...

wah2... sarah jadi heroin hari ni ya... bangga!

Linda Azni said...

Yaaa....memang tindakan reflex dia sungguh super pantas! Syukur la dia cepat klu x, tidak sanggup aku bayangkan...harus trauma seumur hidup!