Saturday, April 28, 2007

???

Haluuuu....it's me again! Well, who else kan? Buduh jugak...heheheh. Hari ni I feel great coz tidur cukup, lena habis tanpa gangguan. More over, it's quite cold last nite, which makes me more confortable. Maklumlah, aku ni tidak tahan panas. Apa pun best betul kalau cukup tidur. Badan pun cergas, bangun saja tadi bersemangat aku kasi bersih rumah. Lepas tu masak nasi goreng kampung pedas giler + bilis for my breakfast. Makan sambil minum nescafe panas...fuh! Berasap telinga tapi sedapnya tidak terkira. After my precious breakfast aku lepak di couch sambil tengok TV tapi unfortunately it's Saturday so most programmes are cartoons. Layan Discovery Channel kejap before aku 'terajin' untuk buat experiment on myself. Bukan rocket science pun, cuma experiment untuk 'make over' diri sendiri. I think the outcome oklah..memandangkan yang aku ni amateur and kekurangan bahan. See for yourself:-

BEFORE


AFTER

So what do you think? Not bad, eh? Itu pun belum lengkap lagi tu sebab tiada concealer and aku belum pandai buat shading. Setakat ni ada la beberapa orang yang aku kasi make-up for functions like dinner, engagement and pernah sekali kasi mekap for wedding. Nasib baik dia cukup alat mekap so kiranya 'menjadi' juga la sentuhan aku. Lepas ni siapa-siapa yang mau minta mekap contact aku. Harga boleh runding. Dijamin baik punya (pinjam tagline si Daffy Duck telogong).
Semalam pula aku kasi dye rambut si Sam. Actually last week pun aku dye rambut dia, color merah lagi tapi shemale (faham2 ja la) ni ndak suka pula color tu (padahal dia yang bermati-matian pilih tu color). This time dia mau color golden brown pula. Lantak kau la Sam. Asalkan kau happy. Tengoklah gambar dia:-
MAT NOR SYUKRI a.k.a SAM @ ISABIS BANDELE

Nama sebenar si Sam ikut I/C memang Mat Nor Syukri. Isabis Bandele tu aku yang tambah. Lepas aku bungkus kepala dia, I noticed that he looks like dulu-dulu punya African slave yang kerja di ladang (no offence to anyone). Tu pasal aku tambah nama Isabis Bandele. FYI it's an African name with meaning, ok. Bukan aku reka-reka. Isabis maksudnya 'something beautiful, Bandele pula 'born away from home'. If you dont believe me, feel free to check it out on the internet.

Tonight for sure rumah aku meriah pasal my cousins semua coming to watch AF punya concert. My sis in-law pun datang juga, with my anak buah, Fariz & Fardeen. Rindu juga sama budak dua ekor tu. Hope they'll spend a night di rumah. Too bad aku kerja malam hari ni tapi aku try escape balik awal sikit before AF start. Mom's gonna cook koay teow for the crowd (hooray! my favourite). Gerenti aku tidur lewat malam ni. Kalau sudah berkumpul with my cousins memang gossip habis ni. silap-silap jam 2 pagi pun belum tidur. Argh! Lupa pula aku kerja pagi tomorrow! Hadui...hampeh betul.

Setakat ini ja la yang I can share for today. Esok esok kalau ada masa aku share cerita malam ni pula. Mana tau ada gossip best ka, apa ka. Tunggu news dari my cousins @ reporters dulu, okay!

Tatatititutu......

No comments: