Monday, April 30, 2007

Return of 'The Kotud'

Last few post aku ada mention yang mata aku kena ketumbit (kotud la ba tu). Guess what? It's BACK! I went to clinic immediately. After daftar, then kakak nurse yang baik dan ayu pun panggil aku masuk jumpa Dr...
Dr: Apa sakit?
Me: Mata saya ada tumbuh ketumbit la dr..
Dr: Buka mata besar besar, saya mau tengok...hmmm, ini macam bisul. Mau pi hospital check ni
Me: HAA? Bisul? Mati la gue!
Dr: Belum pernah dalam sejarah orang mati pasal bisul. Kau ni penakut juga aah?
Me: Bukan takut, serammm..heheheh..
Dr: Bah, saya kasi ubat antibiotik sama krim taru di mata. Kalau dua hari tidak baik datang sini balik ok!
Me: Ok Dr. Err..teda MC ka?
Dr: Eh eh eh..sakit sikit mau MC. Tiada MC..pigi sana ambil ubat.
Me: Ya la..ya la...

Jangan hairan, me & the DR sudah kenal lama. So kalau cakap pun memang informal abis. Yang tidak berapa best, dia ni lokek mau kasi MC (tapi kalau aku pujuk-pujuk dapat juga la..heheh).

Okay, enuff about the bisul. Now, I've mentioned that last Saturday my cousins semua datang kan? Apparently, our little get-together kena postponed to this Saturday due to unforeseen circumstances. Only my sis-in law and her kids yang datang. Here's some pictures taken on last Saturday:-
Fareezuan Khan


Ira, Fareez, Ajib & Alan

Azrin & Ajib

Isabis Bandele selepas rambutnya di warna. From the look of his face you can tell that he's happy with his hair color...

Ajui sempat control macho walaupun gambar kena snap candid...

Alan pun control macho juga...

Apa pun last Saturday aku happy gila babas cause si Aizat eliminated dari AF. What a joy! I feel like celebrating the whole week! I don't really care la kalau sepa yang minat si Aizat ni marah sama aku but to be honest kan, I really really HATE him and I don't think he's that talented anyway. Biasa biasa ja aku tengok. Wateva. Masing masing punya suka. Tapi kesian pula aku sama si Aswad time dorang punya parents datang. Astro pun melampau juga. Kenapalah diorang tidak bawa kakak or abang dia sebagai representative. Tau la parent's dia tiada sudah, jangan la bikin macam tu. Aku rasa ini strategi diorang supaya undi si Aswad naik. Bangas betul. Maybe orang lain yang terpedaya tu mengundi la for si Aswad. Kesian tu memang la kesian tapi I'm not gonna fall for it. What, undi Aswad just because kesian? NO FREAKIN' WAY! Like it or not, I stand on my ground.

Yesterday was raining like mad. On my way home, I saw my sister and chentanya. Mula mula tu tidak perasan juga tapi they keep on honking like mad so I tengoklah sebelah. Rupanya monyet dua ekor tu pula. Buang karan betul. Sempat juga aku ambik gambar, tapi malangnya cuma dapat ambil gambar kereta ja coz my bro drive really fast - sia sia kena jamba' (jamba' = tarik rambut). As usual, sampai rumah almost 7 p.m. Masak, mandi then dinner (nice one = ayam tomato, sayur kacang, bubuk asam and chicen soup). Tengok TV sekejap sambil digesting the foods (aku makan 2 pinggan ok!). I'm pretty tired so went to bed as early as 11 p.m. Considered early sebab my bedtime usually pukul 2 atau 3 pagi. Perut pun tidak berapa baik rasa, macam masuk angin. Oops, lupa pula mention yang Ajib sudah gunting rambut. Mawi style konon. Bila aku mau ambik gambar dia, selamba ja dia posing macam ni:-

Budak ni memang suka bergambar. Dari kecil lagi camera friendly. Peminat fanatik AF sejak musim kedua (musim pertama dia ok-ok juga la tapi masih baby so tidak seberapa sangat). Selalu berebut remote Astro sama aku pasal dia perasan mau conquer TV. Oh, he's a fan of Pussycat Dolls ok! Hardcore fan lagi. Tanya la nama All the girls in PCD, dia ingat. Lagu lagu PCD pun mostly dia hafal. Jangan cuba tukar channel if PCD on TV, alamat dia mengamuk habis. Bila aku tanya why he adores PCD so much, dengan selamba dia jawab 'Kan diorang seksi'. Melopong aku sekejap. My oh my, budak zaman sekarang! Macam mana pun dialah kesayangan kami. Our precious Little Prince. Next year he'll be in pre-school. I can't wait to see him in school uniform. I'm sure he'll look so cute and adorable. This coming Sabtu I've promised to bring him merayau di KK. Actually aku mau beli jeans and kasut baru. My jeans looked like it's almost qualified to be displayed di Museum. Tidak boleh tidak aku mesti beli one pair. And my precious Gucci sunglass pun already patah secara tidak sengaja. So kena cari la yang baru. Hai~~shopping list aku pun bertambah nampaknya (budgetwise tidak pula bertambah).

Looking at my shopping list now, nampaknya ada beberapa item yang terpaksa di 'kensel' kerana kekurangan budget. Oh well, there's always next month. I just have to be patient.
Nampaknya setakat ini saja yang aku larat. Till next posting...tatatititutu...

No comments: