Monday, November 10, 2008

Kisah Minggu Lalu

Aku tau maybe cerita entry ini a bit basi but aku nak post jugak! Feduli hafe aku, at least aku update. X macam setengah orang tu, blog sawang menyawang. Mau di sound dulu baru update..cheh!

Ok..apa aku mau cerita aah....(thinking hard)

(Think) (Think) (Think) (Think) (Think)

Last week boring sikit. Kerja x juga banyak. Tapi aku btl2 xda mood. Lagi pula aku diserang selsema dan batuk yang sangat laa penyeksaan aku rasa. Sampai sakit dadaku aku telampau batuk. Damn you batuk! Aku benci kao!

6 Nov lalu b'day orang ini. Jadi malam tu kami pun mengada-ngada pigi Upperstar makan sambil celebrate bday dia. X ramai la, aku, b'day girl, Eva, kawan Eva (aku lupa nama) & Alex Chong. Sepatutnya ada lagi 3 makhluk join sekali tapi last minute drg x datang. Bikin panas tul!

Tapi kan, buyuk owh c Eva...ada ka dia pulang awal. Tu la, sepa suru bawa kawan ko tu...klu indak lama lagi ko stay sma kami. Chiss.....hampeh btl kamu semua ni.

Klu kmu mo tgk gmbr, klik sini

Aku malas upload..hohohoho!

Ada lagi cerita aku ni. Haip! Jangan lari dulu! Aku rotan karang! BACA SAMPAI HABIS, PAHAM!

Ini cerita pasal hari Ahad (kemarin la ba tu). Yesterday was Ajib's Tadika punya Majlis Iktifal a.k.a penyampaian hadiah & persembahan. Dia ikut boria. Awal lagi dia suda pesan aku mesti pigi tengok dia buat persembahan. Memandangkan sudah janji, aku pigi juga. Awal pagi jam 6 suda bangun..punya seksa mata aku! Sabar ja la.

Start show pukul 0830, habis jam dekat jam sebelas lbh kurang. Ok & lucu juga tgk budak2 menyanyi atas pentah...sekali nyanyi lagu negara ku pun salah2. Ada juga yg gaduh atas pentas. Haish..budak2 mcm2 perangainya. Cuma yg aku geram, some parents aku x tau la bongok ka apa x pandai kontrol anak betul! Ada ka patut anak2 diorang di biar saja berlari lari, teriak2 cam org gila time majlis berlangsung! Hiyer, ikut hati aku, mau saja aku terajang tu budak2 semua. Nasib bukan anak aku..nauzubillah! Harap2 klu aku ada anak nanti x la perangai mcm begitu.

On the same Sunday Aunt Norma datang bawa ketam & dalus (kepah)..dia suru masak. memandangkan masa tu kami masih di majlis Iktifal si Ajib, makanya si Azman dengan rela masak tu ketam...dia masak kari lagi you! Sedap juga, wlu pun ada la kurang this & that but boleh di terima pakai. Lepas makan ketam, aku buat sambal kicap buat cicah dalus...fuiyoooo...power gilaaaa! Makan sampai x toleh kiri kanan lagi. Petang for tea time, mom buat donut. Waah...sorgaaaaaaaaaaaa.....I tell you, kalah segala donut di Big Apple tu. Sapu butter, tuang susu atas donut...pergh! I'm in 7th Heaven!

Tadi lagi kami lunch di Novotel 1Borneo, drg jemput buat room inspection (lunch sekali). Blh tahan la decor dia, tp blm complete lagi so masih soft opening. however, aku berkenan dgn dia punya appetizers & dessert..sodap! For main couse, aku makan Red Snapper with Lemon & Butter Sauce. Memandangkan aku ni lidah melayu, aku agak kureng suka the main course. Actually ada ala2 mini buffet on the other section, kl;u mau blh ambik tapi ntah knapa tadi tu selera aku mcm mati after makan main course...skrg menyesaaaaal pula!

Apa lagi mau cerita aah....

Ah, teda lah. Sambung di lain kali.

Toodles!

No comments: