Monday, November 17, 2008

Short trip to kampung...

*Entry ini mengandungi gambar2, dan sukati aku la mau taru gambar disini. Sila muntah sekarang kalau rasa jeles atau menyampah dengan gambar2 yg ada di bawah. Ada aku kisah? Nan ado.....

Last Saturday kami balik kampung. Not all of us sebab yg lain ada agenda masing2 on weekends so kami yg xda agenda merajinkan diri visit grandma & grandpa.


Cik Puan Dreba ini adalah adik bongsu kepada my mom. Dia tua 2 thn ja dari aku. Sekarang sedang pregnant 7 bulan.


Cik Puan Dreba (Shirin), Ajib & aku...

1hr 15 mins later kami sampai di rumah family husband CP Dreba (merangkap tempat tinggal dia skrg) sebab mau ambil HRH Princess Nur Alyssa Buhari (daughter CP). Ingatkan singgah kejap ja, tau2 mom in law dia sudah siap2 goreng kuih cempedak. Rejeki jangan di tolak dong...hehehhe.

X pula aku snap2 di sana..malu le I! Well, except for this pic...

HRH Princess Nur Alyssa Buhari

And this...


And this..hehe..

Teha & The Princess


Encik Alan (yg hitam x pakai baju tu) & Encik Leon sedang asyik main layang2. X dapat pla aku snap gambar layang tu sebab aku pun x nmpk dimanakah gerangan beliau..hohoho...


Ini merupakan wajahku pada pukul 10 pagi waktu Perancis...


We had a very simple breakfast on Sunday. A fried beehoon cooked by yours truly (fluttering eyelashes)....


Mami Jilin hantar Granny & Neo pegi church for their Sunday Mass. She brought Alan & Leon together. Ada juga kasi kawan dia round2 tamu Papar sementara menunggu Granny & neo habis sembahyang.

In the meantime, kami prepare apa yg patut for lunch. Well, Mom yg masak sebab aku berperasaan malas. Lunch is also a simple affair. Simple but delicious...


Urap Peria


Winter Melon Tumis


Ikan Goreng


Sup Kaki & Tulang Ayam

Actually ada sambal lada tapi aku lupa ambi gambar. On 2nd thouight, x payah la gambar sambal lada tu, bikin semak ja kan...

My mom & Mami Jilin skrg busy buat benda ini:-


Benda ni actually boleh jadi key chain or HP punya accessories. Ada 2 size & 2 pattern. Yg aku pegang tu patternnya bulat, size besar harga RM2.00 with loceng, w/out loceng harganya RM1.50. Klu size kecil harga RM1.00 with loceng & RM0.50 w/out loceng.


Ini adalah Mami Jilin. Beliau sedang berusaha mengingati kembali teknik2 menganyam ribbon...

Dalam jam 3 gitu Ajui datang. Kami pun ready2 mau balik tapi hujan lebat pulak. Flight delay sekejap...last2 pukul 6 baru jalan. Mami Jilin pulang dulu then kami & Shirin. Aku tpaksa jadi dreba hntr Shirin & Alyssa balik dlu, coz teda baby seat & si Alyssa meragam sikit. Wlu bagaimana pun sempat juga aku snap gambar before berangkat balik...

Baru lepas main hujan. Pas tu lapar. Pas tu melantak la apa lagi

My Prada was held hostage by HRH Princess...she won't let go even after I begged for her mercy
(Ok la aku tipu...aku yg paksa dia pakai...muahahaha. Tapi memang dia suka spek ok!)


Oi budak! kasi balik spek aku!

Huh, lapar da perut aku. mau masak dulu la. Karang aku update lagi okay!

Toodles!

No comments: