Tuesday, January 18, 2011

Kesialan WiFi di Office & Khurafat

Line WiFi datang dan pergi...ikut sukati ketua kampung dia saja, huh!
Sekarang ni saya menumpang pakai internet di meja Razali. Ini pun pakai dia punya booster sendiri. Tunggu kompeni kasi entah bila la kan...maybe sampai tanduk kucing patah tumbuh balik pun belum tentu ada.

Phone line pun belum install sampai sekarang so whatever will be, will be.
Komputer pun bermasalah...x dapat buka words, excel...dsb...so whatever will be, will be.
WiFi line jangan cakaplah, memang haram jadah besar! So, whatever will be, will be.

If ada komplen dari 'pihak2 tertentu' pasal emails, EO or whatever memang drg tempah maut! mau kerja siap sempurna but tiada proper equipments...lu jawablah sendiri!

Ok enuff about that. Let move on to something better & x buat kepala hotak stress.
Last Saturday adalah menonton wayang with adik2 ku. Midnite show, cerita 'Khurafat'. Almost x dapat tgk sebab full house katanya...but we're lucky ada cancellation last minute from online booking so dapat juga menengok.

Honestly saya bukan fan wayang melayu except for beberapa cerita yang saya rasa blh di terima akal. Itu pun kadang2 saya beli dvd saja. But this time adik belanja so why not kan? Layan saja...

What can I say about 'Khurafat'...for me okaylah. Banyak surprise element tapi saya x terkejut or takut sikit pun. Maybe because saya ni jenis bukan penakut (yep, I don't and will not get scared easily) so tiada ketakutan dalam diri saya time tengok cerita ni. Bukan eksyen but I think belum ada lagi cerita hantu yang blh membuatkan saya takut or menjerit...kecuali dulu lah time budak2 kami selalu kena psycho oleh my grandmas...drg kasi takut kami dengan hantu 'Wak Karto' dlm cerita 'Pengabdi Setan' (cerita indon). Kalau maghrib kami masih main2 di luar mesti kena kasi takut 'Baaa...jagalah kamu Wak Karto datang tu mengambil kamu' terus bertempiaran kami masuk rumah...psycho gila oh! Eh..terlari tajuk sudah!

Ok back to Khurafat...saya suka tgk facial expression Syamsul Yusof dlm cerita ni. Sabrina Ali...errr...frankly speaking lah kan, features dia macam drag queen. And Liyana Jasmay macam x sesuai jadi org yg sudah kahwin, cause she looked so young compared to the others. Tapi ini dari my point of view, pendapat orang lain x la saya tau. Masing2 ada opinion sendiri so pandai2lah menilai. Overall, I can say boleh tahan jugaklah movie ni..tapi blh x buat movie yg lebih scary dari ni? Pls lah...saya pun teringin juga terkejut kejut & menjerit jerit dlm panggung...

With that being said, Saya mau cabar director2 yg ada di Malaysia ni, buatlah filem yg blh bikin saya TAKUT or SCREAM sekuat hati. Setakat ni belum ada lagi filem seram yg boleh buat saya takut so PLEASE MAKE ONE!!!

Ada berani?

No comments: