Sunday, January 9, 2011

A Little Bit of 'Lucky' and 'Unlucky' Story...

Lemme start with the 'Lucky' one...

Lucky sebab saya dibelanja sebanyak DUA kali hari ni..hehehe....
Time breakfast saya dan Lai kena belanja oleh my mom's ex colleague yang quite close to me once upon a time. Last terjumpa dia time raya about 2 or 3 yrs ago. Rezeki pula terjumpa pagi2 tadi. Alhamdulillah...thank you Kakak Faridah for breakfast :)))

And the second treat came from JW...dia belanja KFC for lunch tadi. Walaupun KFC bukan my choice of fast food (I prefer Mc D) tapi sudah namanya kena belanja telan sajalah..syukur rezeki dikasi Allah :)))

Now comes the 'unlucky' part...
I went to Servay with Teha & Ira to buy a head-band for baby Eysha's Cukur Jambul besok. Sambil2 tu menyempat juga shopping for my 'pakaian dalaman'. Ke'excited'an ada sale, so it took us quite some times jugalah di area lingerie itu..memilih size and pattern & whatnot. Siap pilih, ke kaunter cashier lah kami. Settle di sana sempat lagi mereload for me & mama, then I realized yang the girls are nowhere near me & my hands are quite kosong (normally I will have my purse and the car key in one hand) cuma ada purse saja. I thought that kunci kereta was with my sister coz dia yang pegang all my thing while I'm trying our my new 'pakaian dalaman'. I immediately called them, tanya location and if the key ada dengan diorang. At that moment saya panik sikit sudah. The moment my sister said that they don't have the key with them, I ran as fast as I can back to Servay terus menuju ke area lingerie.

I asked the staffs if they saw my key...memang x ada lah kan. So I went to the fitting room, just in case I left it there. Pun tiada! OMG...geregitan sudah! I took a moment to calm down and try to recollect my memories. Sah, memang saya sudah pass all my things to Ira before ke fitting room. So I called her again (dengan amarah yang membuak buak), suruh dia cari the kunci no matter what. At this point saya macam mau kasi penyepak berdas-das sebab kalau x jumpa kunci, macam mana mau pulang? And of course, how to answer to tuan punya (sementara) kereta? Haruslah dimaki kaedahnya kan...silap2 pigi kerja naik bas!

So to cut the story short, Ira berjaya juga jumpa the precious bundle of keys di area pant***. And she did not make any noise this time sebab salah dia. If I were the guilty one, memang mulut dia akan berkicau macam mak nenek secara marathon!

Demmit, tiba2 saya hilang idea mau buat closing...WTF betul!

Sambung nantilah!

No comments: