Monday, July 25, 2011

Nasib Badan...

I really thought that I would stay longer this time, I really do. Tiada masalah yang major sampai terasa macam dalam neraka jahanam. Semuanya almost okay. Almost. Dan rasa macam 'nampaknya lama la aku di sini' kind of feeling. Tapi kan, just like the kata pepatah: Air yang tenang jangan di sangka tiada buaya. True that. But in my case, bukan lagi buaya. Tahap setan a.k.a backstabbers terpaling besar sudah ni okay!

Sigh~

I know, di mana2 pun memang ada manusia yang jenis mcm ni. Infact di setiap tempat yang saya pernah kerja mesti ada. Cuma kali ni lebih sikit la dia punya kesetanan tu. Syukur la mata saya dibuka dengan lebih awal. Kalau tidak, mungkin saya akan terus terpedaya.
Ada colleague cakap: 'Fight for your right. Apa mau takut kalau kau x salah?'
By saying that, obviously you don't know me well enough, my friend. Sebab saya bukan wimp yang menyerah x tentu pasal. Of course I fight. I demand for the reason and such. Tapi jawapan apa yg saya dapat? BULLSHITS & BOLLOCKS. Budak tadika pun ketawa guling2 klu dengar alasan merapu begitu...pffftttt! *Tangan di dada, mata ke atas*

'Tulis la surat decline the transfer. But the management will proceed with it anyway' katanya.
WTF? Kau suruh aku tulis surat tapi you will proceed anyway? What's the point? Thanks, but no thanks. Kalau ya pun mau nampak pandai or considerate, boleh ka jangan kasi keluar statement yg makan diri? Tsk!

Saya x sanggup maruah saya di pijak orang. Saya x sanggup di hina sampai begitu sekali. And no, I won't beg to stay. Enough said.

On lighter note, I went for two interviews last week. Looks promising. Gaji pun masyuk..hehehe. Kalau ada rezeki, Insya Allah. Kita berusaha, Allah yang menentukan.

Doakan saya. Thanks :D

3 comments:

Zampeada said...

teringin sangat nak tahu apa alasan yg diberikan.

Linda Azni said...

Alasan yang selalu diberikan kepada budak tadika. Contoh:

Budak : Kenapa x boleh main di luar waktu maghrib?

Org Tua: Nanti di tangkap hantu, baru kau tau

Lebih kurang macam tu la.

Zampeada said...

*terus amek remote control tinguk citer dongeng kat tv.*