Monday, August 15, 2011

12, 13, 14 & 15 Ramadhan...

Lagi sekali, I'm behind the dates in updating. Dengan ini saya akan mengupdate secara pukal. Hence, I'd like to apologize awal2 sebab maybe dalam update ini ada beberapa juadah yang x tersenarai. It's been a while jadi otak yang berkarat ini x dapat recap semua sekali. So apa yang tersenarai disini adalah setakat yang saya ingat saja, okay!

12 Ramadhan 2011
Sahur : Ayam Kicap
Iftar : Daging Pindang, Udang Sos (from hotel), Kuih2 (x ingat apa kuih2 nya), air sirap & oren

*Selingan*
Malam 12 Ramadhan saya di kidnap oleh my sister ke Kawang. Dia minta tolong masak, ada tetamu lebih kurang 40 - 50 ppl gitu. So menginap di Kawang lah saya untuk satu malam.

13 Ramadhan 2011
Sahur : Sotong Goreng, Ikan Kicap & Sayur Kacang (saya makan sotong 4 ketul & nasi sejemput)
Iftar : Daging Kicap, Kari Tulang, Sup Tulang, Kari Kambing, Parata, Sayur Kacang + Udang, Kurma, Anggur, Durian, Air Bandung, Air Sirap

*Uncle N potong kerbau satu ekor, itu pasal menu dia daging, daging, & daging...tapi saya makan parata 2 keping & kari tulang sikit.

*Dan AKHIRNYA saya dapat makan DURIAN! Wooohooooooo! Setelah lama memendam rasa (sebab harga Durian mahal melampau disini, huh!) sekali ada rezeki pula makan durian di Kawang. And dapat lagi bahagian untuk di bawa pulang, bersyukur yang amat. Kegembiraan hingga mata berkaca kaca, senyum sampai krem pipi & hati mau pecah!

14 Ramadhan 2011
Sahur : Tempura Nugget & Fishball Soup
Iftar : Mi Goreng, Ikan Taucu Pedas, Murtabak Daging & Sardin, Parata, Kari Kambing & Daging (from Kawang, reheated), Kuih2, air oren & ABC, Agar Agar Koko.

15 Ramadhan 2011
Ok, ini juadah sahur & iftar semalam.
Sahur: Ikan Taucu & Sup Sayur
Iftar : Ikan Lemak Cili Padi, Ikan Goreng, Ayam Sambal (mom masak & ada juga dari hotel), Kailan Mushroom, Karipap, Popiah, Murtabak Jawa, Kuay Teow + Pulut Panggang & kuih keladi from Aunty Jimah, Air Tebu, ABC & Sunquick Mangga.

Kamu sudah start buat biskut raya? Saya belum. Lagi pun bukan saya yang buat...I pass the task to my sister. Saya malas kalau biskut biskut ni. Leceh, lambat & sebagainya. Lainlah kalau kek *mata bersinar*

Latest news...my grannies & sedara mara sebelah Baba will be coming for iftar this Saturday. Nanti saya ambil gambar & update (kalau ada masa & laptop free daripada cengkaman adik2 saya).

Ok itu saja..babai!

No comments: