Sunday, August 7, 2011

6 Ramadhan 2011

Today is 7th day of Ramadhan. Alhamdulillah setakat ini ibadah puasa berjalan dengan lancar. Mudah mudahan dipermudahkan sehingga ke hujung Ramadhan, Insya Allah.

Mari cerita pasal menu sahur & iftar semalam.

Juadah sahur adalah ayam masak kicap pedas. Berselera makan pedas di awal pagi. Tapi tidaklah sampai menambah nasi. Eh baru saya perasan, sepanjang puasa ni saya sahur sikit sangat...which is so not me. If you read my blog, you noticed that last year punya sahur selalunya saya akan tambah nasi. But this time macam kureng sikit. However, it's just a week kan, too early to judge.

Anyways, this is what we had for iftar yesterday:-


Bubur campur2...pemberian jiran (thanks Aunty Jimah). Nyums!


My mom's Char Kuay Teow. SUPER DUPER YUMMY! *drools*


Curry Chicken yang sungguh nyum nyum. The flash didn't do justice in this pic...nampak macam pucat pula, padahal cantik ja kari ayam tu. Oh well, I dun have DSLR or DLSR or watever...hadap sajalah gambar dari phone ini ye...


ABC & air oren

Simple but delicious. Tiada kuih2 this time, no one went to pasar ramadhan. Lagipun selalu2 ke pasar ramadhan boleh bikin poket & dompet koyak rabak so alternatelah kan...hari ni pigi, esok2 x pigi. Oh, kebetulan pula ari ni weols plan mau ke pasar ramadhan di kem lok kawi. No worries, saya x plan beli mau beli banyak barang (INSYA ALLAH).

Oh, semalam kami ke Servay membeli barangan kering. Ngam2 ada kaunter bayar zakat, teruslah saya bayar zakat awal2 ni. Senang, x payah bertangguh.

Dan sebentar lagi Puan Mama bawa jalan...mau beli benang untuk jahit baju raya. Kami kira sangar fortunate because our supermom pandai menjahit. Oleh sebab itu kami x pernah hantar baju ke tailor. Semua baju kurung kami my mom yg potong & jahitkan. We love you loads, momsy!

That's all. Saya mau segera bersiap. Nanti Puan Mama marah kalau saya lambat...hehe..


No comments: