Sunday, August 19, 2007

My Last Night Shift...And Project Runway Malaysia

Hey ppl!!!

Today's gonna be my last day working in a night shift. Next week adalah minggu terakhir aku with PBTT. I've packed my things a few hours ago sebab malas packing last minute. Bermula Monday, my beloved drawer akan ku serahkan kepada Ronald...

I'll make an effort to blog everyday before I start my new career. Aku pun belum tau lagi macam mana keadaan di office baru tu nanti. Takkan la 1st day masuk kerja terus blogging kan? Oops...

FYI, selama ni aku memblog my entries from my office. FYI lagi, I don't have internet connection di rumah walaupun PC canggih pelbagai (perlu ke bagitau?). Actually we really wanna install Streamyx di rumah...kononnya my brother yang bayar the bill. Tapi ye lah...belum sempat pasang lagi dia berenti kojer la pulak. Sampai sekarang belum dapat kerja lagi..isk isk isk. Jadi hasrat nak bertenet kat rumah tu postponed dulu buat sementara. Cyber cafe, you say? Thanks, but no thanks. I don't really like cyber cafe. So maybe blog ini akan berhabuk for the first few weeks aku kerja nanti.

I spent my whole afternoon reading blogs kawan2 aku. Cantik2 lay out diorang. Jeles jugak, tapi aku ni bukan pakat IT, rupa blog pun ala kadar. Nantilah kalau aku selesai berguru pasal IT ni, I will apply apa yang aku tau to my blog. Ada juga yang tag-tag orang suruh buat senarai, like 10 weird things about yourself, etc...etc... so kali ni aku akan bagi tau korang weird things (maybe not so weird) about me:-

1. Kalau nak tido aku mesti gentel cuping telinga sendiri.
2. Kalau belum tido suka gentel cuping telinga orang lain.
3. Pantang rumah bersepah (tapi bilik sendiri azab yang teramat!).
4. Sangat possessive time tengok TV. Jangan kacau aku tengok TV, ko kacau jugak siap...
5. Fobia darah..boleh pengsan tau!.
6. Sangat gemar makanan yang pedas. Lagi pedas lagi aku suka.
7. Aku selalu mengelak dari berjumpa cousins sebelah my dad. Well, yang 1st cousins to okaylah sebab memang rapat. Tapi 2nd or 3rd...I'm sorry. Tak kuasa nak layan. Ntah la, aku macam 'allergic' dengan diorang.
8. Kalau nak mem'buang' air yang besau tu, mesti nak smoke and baca buku.
9. Kalau cuti, jarang keluar rumah. You'll find me at home, butt glued to the sofa watching TV.
10. Kalau tido, mesti nak ada selimut. Takde bantal takpe, tapi jangan takde selimut. Panas giler camne pun aku tetap nak selimut jugak.
11. Anti-nyamuk habis-habisan dan kalau dapat pukul nyamuk tu, mesti nak kasi hancur lumat baru puas hati.
12. I washed my hair on daily basis.
13. Aku tak suka pakai jam tangan...rimas!
14. When I woke up, mesti mata aku sebelah tutup, sebelah buka. This habit aku dapat from my dad.
15. Aku suka cium bau minyak kayu putih tanpa mengira masa. Kiranya wajib berada dalam beg.

Itu lah sedikit sebanyak yang actually banyak lagi tapi di cut short maka itulah hasilnya.

Last Friday aku tertengok rancangan Project Runway Malaysia. Dah masuk Episod 3 rupanya. Tergezut aku bila nampak muka Fitri AF2! Ingatkan artis jemputan rupanya he's one of the contestant. Well, memang minta dia ke arah itu kan...so Good Luck to him. And then I saw Hamzah Dolmat and found out dia pun one of the contestant, sekali lagi aku tergezut. I really thought that he's one of the judges. Keliru juga aku sebab setau aku Hamzah Dolmat ni quite famous juga as a designer. Artis pun pakai his creation but still dia compete. Well, who knows kalau rezeki dia nak menang kan? You guys can read more about PRM as described by Hatta himself here.

Rasanya cukup sampai sini dulu for this entry. Esok2 kalau ada idea merapu lagi aku buat entri baru.

Till next post, TataTitiTutu...

No comments: