Friday, May 25, 2007

Update Yang Terlambat...

I've promised that I'll upload some pictures of our 'vacation' at Sunny Village. Here's some of it:-

Rustin, Me, Pat, Abdul & Sabran...

Front: Donny, Azwan, Sky & Fabian Back: Me, Rielo & Pat Far Back: Jenny & Alston


The Lamb & Chicken Wings before kena panggang...

On the Floor: Rustin, Jenny & Pat Sit: Rieko, Me & Azwan Back: Sky, Fabian, Alston, Abdul, Sabran, Donny & Brendan

Ada few of my staff yang cannot join this time. Oh well, it's their lost. Anyhoo, let me brief pasal our gathering from the beginning. Ready? Here goes:-
  • We depart from KK around 0900hrs. Pakai 2 van (Abdul & Sky). Barang2 mentah semua dalam van Abdul. Me & Pat ikut the other van. Sampai Kundasang around 11oohrs, beli sayur and few other things yang tidak sempat beli the day before
  • Sampai Sunny Village before the other group. Without wasting any time, me & Pat mula beraksi di dapur (actually potong sayur n masak nasi ja coz barang mentah lain belum sampai lagi). After 15 minutes baru sampai van si Abdul. And the real action begins.
  • I'm acting as a chief cook of the day. Habis semua aku suruh kerja. Tiada yang tinggal. Ada yang potong ayam, potong ikan, potong bawang, bikin minuman...macam2 lah. Meanwhile, someone yang aku rasa not worth mentioning menghilangkan diri. Cari punya cari rupanya dia 'sibuk' main game. Dalam kami sibuk2 tu, Rieko pun sibuk juga. Sibuk ambil gambar. Maklumlah this gathering sekali dengan farewell party minah Jepun ni. She'll be going back to Japan on the 28 May.
  • Siap aku berperang di dapur, manusia2 kebulur semua menjamu selera (eh, timbul pulak orang yang main game tu aah..cepat pula tu!).
  • Lepas makan, main card lagi. Aku time ni sudah mengantuk. Tidak lama tu Pat pun join mau tidur. Tapi aku ndak dapat tidur pasal manusia2 di luar tu bising gila! Chet, durjana betul! Last last aku join diorang main card. Siok2 main, ada lagi barang yang lupa di beli. Usher Abdul suruh dia pigi Ranau. Nasib baik dia ok. After they left (sekali jalan, semua mau ikut daa), tinggal aku, Pat & Rieko ja dlm chalet. Boring punya pasal aku jalan pigi chalet sebelah, lepak di porch dia. Sejuk gilerrrrr...brrrr!! Nasib baik teda orang tinggal that chalet, boleh aku menikmati pemandangan yang ada.
  • Bila aku balik, si Donny baru bangun. Kesian, kena tinggal! I thought dia pun ikut sekali, rupanya tidur pula. Bangun ja dia, dengan rajinnya dia buat nescafe. Bagus ko ni Donny, nescafe ko pun sedap! Kami pun cerita2 la menghilangkan boring. After a while aku pun start marinade ayam, ikan & lamb for BBQ nanti malam. Yang rajin tolong aku si Donny lah. Promo sikit: Donny ni memang material son-in-law idaman. Rajin betul dia malam tu. Dari potong memotong, buat minuman, pasang api sampailah bakar membakar dia yang urus. The downturn is: he's taken. Sorry fellas!
  • Start the fire at about 1930hrs. The last group arrived at the same time. Makan sambil bergambar and gossiping, playing tricks, telling jokes and things. Finally, the gang yang pulang KK malam tu juga departs at 2300hrs. Yang tinggal and stay overnite cuma aku, Pat, Fabian, Alston, Danson and Sky. Rustin & Sabran doesn't count sebab memang diorang stay di Sunny Village.
  • After diorang chow, we continued our BBQ. Kali ni Danson ganti jadi tukang bakar. Then I realized ikan masih dalam ice box! tidak kena sentuh pun. Anyways, good for us yg staying coz boleh tapau..hehehe..bukan ikan saja, banyak lagi barang yg tidak di usik macam soft drinks and bread. Apa lagi, kira rezeki kami la. Ayam and lamb pun tidak habis panggang. We wrap up nearly 12 midnite. Kemas sikit 2 then pigi menyibuk di rumah staff SSL tengok AF punya result. Hiiii..muka x malu betul!
  • Ingatkan habis sudah diorang main daun, sambung lagi lepas kami pindah pigi other chalet. Me and Pat main game PS, lawan Street Fighter sama Rapid Rafting. Boring main game, kami pasang DVD pula. Tapi belum sampai half the story my mata mengantuk gila babas. Tanpa membuang masa aku & Pat pun landing baik punya....
  • The next day, aku ingat aku la bangun paling awal. Rupanya si Danson laaagi awal. Siap mandi pula tu. Aku kasi bangun Pat, kami gerak pi chalet sebelah. Kasi kemas and bersihkan apa yang patut then buat breakfast. After berkumpul, tengok2 si Alston MIA pula. Aku p check chalet sebelah, rupanya masih berdengkur. Dengan kekuatan bulan aku kasi bangun dia. Sikit jatuh katil. Menurut cerita, diorang tidur jam 5 pagi. Paatutlah muka bangas semua. Then kami berbagi harta karun yang ketinggalan semalam. Aku kira beruntung sebab tiada siapa mau tu Lamb. Aku bolot abis la lamb satu periuk tu. Yaaahoooo!!!!
  • Kami gerak dari Sunny Village pukul 0900 lebih kurang. Sepanjang jalan aku rasa mengantuk so I slept all the way.
  • Sampai rumah aku rasa betul2 tiada tenaga. Actually I'm supposed to go to the office, tapi memandangkan kelemasan + kemalasan, aku sms si Ronald kasi tau aku ndak datang. And oh, my mom cooked the lamb right away, so sempat juga aku makan sebelum sambung tidur..ngeh ngeh ngeh...

Sooo..that's it. All that happened in our gathering. Banyak lagi sebenarnya tapi setelah diringkaskan itulah hasilnya.

As for today, perut aku not feeling good. Ini mesti pasal makan mi pedas tidak beringat. Merasalah pi tandas 20 kali. Adui...seksa betul! And hari ni juga nasib aku cukup baik. My boss dari jepun belanja aku KFC Alaskan fish burger. Ok, I'm not a fan of fish burger..tapi sudah di kasi ambil ja la kan? Tolak rezeki ni ndak bagus. And one more thing; he gave me RM100 our of the blue! This is the second time he gave me money just like that. The first time it's RM50, now RM100. Maybe next time RM200 pula? Who knows kan? Anyway, thank you Nomura-san! You're the best boss ever (for now..hehehe)!

Okay..I have to stop now. Perut ni buat hal lagi! Until next post, tatatititutu!

No comments: