Friday, June 1, 2007

I Had A Bad Day...

I've had a bad day since yesterday. Awal pagi lagi sudah bad luck. Sampai office, I realized that I've accidentally left the key in my office the day before. Sudahlah Public Holiday, I'm working morning alone lagi tu! Terpaksa called up our driver and ambil kunci tempat my other workmate. S**T betul! Sementara menunggu I went for a quick breakfast at KKIA Cafe. Ok lah coz masuk kerja pun lambat sikit. After that turun saja dari escalator, saw my boss coming (Wargh! Cuti2 pun mau juga datang...terover rajin!). Double S**T! Nasib baik mood dia bagus, so I just explained what happened and cepat2 jalan tunggu our driver outside. Memandangkan boss masuk ofis terpaksa la membusykan diri dengan kerja (walhal dalam hati teringin main game :P). Sedang gua tekun bekerja, got a freakin' phone call from agent in Kuching. Our driver MIA, tiada orang meet their client upon arrival. Here's how our conversation goes:-
TingTong : Linda!
Me : Err..yes Daph,
TingTong : Why your guy not in the airport aah? My client there oledi! (practically shouting at me)
Me : (Blur sekejap) Okay, let me check where my driver is and...
TingTong : Aiyaaaah..now only you want check? Sei la like this! First day oledi mess up one then how?
Me : Okay, if your client is in the airport, I will look for them. Do you have their handphone number?
TingTong : What? You will go and meet them aah? Why only now you say you meet them? Suppose to be earlier on mah!
Me : (gritting my teeth so hard they almost break) Just give me their phone number, I'll give them a call and meet them right away
TingTong : Then what you say to them? You oledi late lor, later if they angry aah I dono how la. Me yang kena marah tu, not you you know!
Me : That's why you better give me their number, I'll locate them and arrange for the transportation...
TingTong : Now only you say arrange transport aah? After you meet them how you explain leh? If like this aah...
Me : JUST GIVE ME THE PHONE NUMBER DAMMIT! YOU'RE WASTING TIME AND MAKING THE CLIENT WAIT LONGER BY TALKING TOO MUCH! GIVE ME THEIR FREAKIN' PHONE NUMBER, YOU MORON! (shouting as loud as I can)
TingTong : Oh, okay la in that case the number is ********** . After you find them you better....
Me : (hung up)
Malas aku mau cakap sama orang macam tu. Sudahla aku mau cepat, dia lagi prolonged the conversation. Bodo kayu betul!. Nasib baik aku cepat, dapat juga jumpa client tu. AND fortunately I've called our driver first so by the time I met the client, driver's on the way. Last2 ok juga. Balik office, aku call Azwan (dia ni yang buat assignment for drivers and guides). Tanya dia cerita sebenar. Rupanya dia main cakap saja sama driver, but he did not ammend their assigment. Patut la driver blur bila aku kol marah diorang pasal tidak pick up client from airport. Aku pun slow talk la sama si Azwan. Marah pun tidak guna juga sebab dia ni baru lagi. Nasib baik...kalau tidak siap aku ganyang.
I did'nt call si TingTong after that. Buat hapa aku kol? Nanti ndak pasal pasal naik darah aku. So I just continue my work as usual (pulang jam 5 tepat bcoz my boss masih di ofis...according to my fren pukul 630 baru si boss chow). Sampai rumah, perut buat hal tapi yang siyelnya tiada air pula! Apa punya malang! Tahan saja laaaa.
THEN, hari ini I woke up with a splitting headache. Dalam sakit aku kemas rumah and masak. Luckily cuti sekolah so my sis ada juga tolong sikit. After masak, kelam kabut pi kerja. Sampai ofis sambung buat tugas yang terbengkalai yesterday. Sudah la aku kerja malam, workload pun boleh tahan banyak. Ingatkan kisah malang habis sudah, ada sambungan rupanya! Just 30 minutes ago my mom called bagitau yang malam ni my bro lambat ambil coz he played futsal starts at 2130hrs! Kalau sudah main futsal, entah pukul berapa la dia balik. My mom suruh tunggu saja sampai dia datang, which is I dont know when. Ini bikin panas ni! Tomorrow aku keja pagi lagi tu, mau aku tunggu dia sampai tengah malam? Sorry la! Tonite, jawabnya aku naik teksi. Cis, melayang RM20.00, siyel!
Kesian juga my mom, kena tempias 'marah' aku. Memang dia kecil hati tu coz tadi aku terus hang up the phone. I feel bad, but time hangin satu badan mana fikir tu semua. Nanti aku mau kol dlu cakap bagus2 sama my mom. Pujuk sikit supaya dia tidak kecik hati lagi :) . Walaupun mulut aku jahat, tapi I love my mom more than anything. Cuma aku bukan jenis PDA (public display affection). Sayang pun aku simpan sendiri ja. Geli la mau tunjuk depan orang.
Ok la, I better call my mom. See ya in the next post. TataTitiTutu!

No comments: