Sunday, November 1, 2009

Let's Have Dinner!

As I've mentioned in my previous post minutes ago, today it's my turn masak dinner. Mom teringin makan Sambal Udang Petai Bilis. Sebagai anak yang baik dan mendengar kata ibu (katanya...) saya pun akur....

Tapi susah giler nak cari petai fresh! Nak x nak terpaksa pakai petai dalam tin. Iye...petai pun dah di tinkan sekarang ni. But so far only satu brand je yg mengetinkan petai. Ke...ada brand lain tapi I x tau?

I use this brand. Dah ini je yang ada kat Supermarket tu...


Bahan2 nya
*Tiada dalam gambar - lada kering kisar & bawang besar


Tumis apa2 yang perlu. Aaah...korang mesti tau punya lah.


Dah masak, belum angkat jer lagi.

Mak snap sendiri noks, xder photographer nak disuruh menggambar aksi2 mak memasak. Makanya tetiba keluar gambar lauk dah siap.

Siap lauknya, masak sayur pulak. X payah la elaborate cara masak sayur, bebudak pun pandai aper...


Paparazzi snap gambar gua potong sayur...tapi ini jer la gambar yang dia sudi ambik. Agaknya ngeri tengok aksi gua memasak kot?


Hasil masakan saya petang tadi....sayur Bok Choy tumis telur, udang sambal petai bilis, ikan masin terubuk goreng & ayam merah (lauk tgh hari di panaskan sajork)


Portion orang kebulur (gua punya la tu)


Kan aku dah cakap...kebulur + buruk lantak kalau lauk udang...fedulik aah!!!!


Muka gumbira kekenyangan


Aksi kenyang yang terlampau...

Waah...beta sungguh puas hati! Puas hati! Hohohohohohooh!!!!
Matik la melampau sungguh reaction itu...

Tapi selepas ini kalau nak membuang Number 1 atau Number 2 atau melepaskan angin tersepit, sendiri mau ingat lor!

Esok pun saya akan buat entry makan2 lagi. And hari2 yang seterusnya kalau mood mengizinkan.

Owh...I will miss baby Tasha...dia ngan mak paknyer balik rumah drg ari ni. Next weekend baru tido sini lagi.


Ala...cian my sweetie pie dah tertido...

She grew up so fast! Dah masuk 6 bulan ko yer...alhamdulillah so far she's a healthy baby. Pintar banget and cepat tangkap. Hopefully berterusan sampai dewasa hendaknya...AMIN!

Udah dulu ya, saya mau melayan FB.

C ya!

No comments: