Sunday, November 1, 2009

A Party(?)

Today merupakan last day bagi our trainee Phyllis. Dia buat practical kat ofis saya selama 2 bulan and hari ini secara rasminya berakhirlah 'penderitaan' beliau...

Mangsa keadaan yang gumbira

She's a good girl, however ada juga masa2nya dia bikin hati gua geram and panasss...al maklum saya ini bukan orang yang penyabar ye...and sangat x sesuai kalau mengajar orang. And Phyllis for me agak slow to digest apa yg saya ajarkan. Fresh from college katanya...lumrah ler kan kalau lambat sikit. Selalu jugak saya marah kat dia tapi bukan marah membabi buta yer. Saya marah/tegur seadanya. Alhamdulillah she took it as a leraning experience.

Selama saya berkecimpung dalam line tourism ni, adalah beberapa kali I trained all those interns. Yes saya memang stern dlm melatih interns ya...coz in the real world they'll be facing people yang macam2 character so they have to build up their confidence dari awal. Kalau dah confident, senang nak berhadapan dengan segala kemungkinan, x kira buruk atau baik.

Anyways, back to our farewell little 'party' for Phyllis. Actually mak keliru nak guna perkataan party tu sebab in my definition party ni melibatkan ramai orang but it's only 5 of us so I dunno if it counts as party or not. Belasah je la yer...

I am so malas nak letak caption. Layan jer gambar2 kat bawah ni:-

Ming Chun & Danielle



My 1st round



2nd round









Me & Phyllis. Sila abaikan spare tyre yang kelihatan itu


Christy & Phyllis & my thumb

So...begitulah ceritanya party tengah hari tadi. Owh, makanan kami di taja oleh Ming Chun (manager).

Good luck to Phyllis, semoga sukses selalu and I will mail you those pics soon.

*sebenarnya dah ngong x tau nak tulis mende*****

And actually I wanna kasi masuk sekali entry masak2 (my turn to cook for dinner today) but then decided to break it up to two entries instead. Kaedahnya one story, one entry (iya la tu...).

Bersambung...(*closing memang hampeh)

No comments: