Tuesday, August 24, 2010

Day 13

Isnin...saya adalah cuti. Bukan cuti puasa, tapi cuti kerja. Alhamdulillah setakat ni puasa berjalan lancar..belum ada halangan :)

Menu bersahur: Ikan sambal cili api & sardin pedas
I opt for the ikan sambal.

Entah kenapa I feel soooo super lazy on Monday. Bangun pun macam terpaksa. Tapi x sanggup biar rumah mcm kena ransack rupanya, so terajinlah juga sikit2..mengemas apa yg patut. Oh, before that, my room sudah cantik & kemas...after Isyak on Sunday terus sambung mengemas..hehe.

Mandi pun tengah hari sudah. Betul2 xda mood oh! Apa mau jadi sama saya ni..tsk tsk tsk..

Baru kira2 mau merehatkan mata, my aunt called and ask me to help her with her online booking to Jakarta. There goes my precious afternoon nap..hmph!

Mama pun kepenatan bcoz the nite before dia menjahit non stop. Banyak pula tempahan baju kali ni. Kesian pulak saya tgk dia, so berhajatlah mau masak petang itu. My plan was to cook nasi goreng sardin pedas & telur sambal for iftar. memandangkan masih awal, Bersemangat habis ke dapur menyediakan bahan2. Sebelum itu mesti rebus telur dulu kan..kata mau buat sambal tapi adalah malang sekali when I switch on the gas xda api pun. Saya terus goyang tangki gas, ringan ja..sahlah habis gas! Adeh, hilang semangat memasak. Have to wait for my brother to come home & beli gas, it will be around 6pm..mana sempat masak. Kesudahannya, tunggu dia balik terus pecut laju2 beli lauk di bazar.

So, our lauk for iftar memang lauk tunjuk la petang tu. We bought rendang daging, Ikan pari bakar, Murtabak Sayur, Karipap & Yu Tiao..drinks mama buat bandung. saya beli mihun+kuay teow+telur satu bungkus. Rupa dia betul2 appetizing tapi sayang saya x dapat makan banyak sebab telampau lapar nasi. That noodle saya bagi dengan adik.

After berbuka baru beli gas. Haish!

Setakat ini, belum terlepas sahur lagi. Hopefully tiada sahur yg tertinggal like last year.

Oklah itu saja.

Bersambung...

No comments: