Tuesday, August 3, 2010

Loooong Vacation..kononnya....

Dalam mimpi la long vacation...huh!

Sebenarnya saya sedang berehat di rumah. Bukan cuti, tapi menunggu waktu untuk report duty di tempat baru. That will be on Monday, 09 August 2010.

Sooo....sementara menunggu 09 August 2010 saya adalah melepak di rumah. Makan tidur makan tidur adalah rutin yang wajib bagi penternak lemak like me. Oh..kadang2 jalan juga jadi mak supir for my mama. Memandangkan dia bisnes gelang & rantai kristal sekarang maka anaknya ini selalu menjadi mangsa kalau stok sudah kehabisan. Tapi gua ok ja...best la juga berjalan jalan di kotaraya.

Owh, desktop sudah berganti baru. Yang terbakar hari tu sudah jadi arwah tanpa kubur..haha! Adalah indah menaip & bertenet pakai desktop baru yg super best ini.

HP juga sudah ganti baru. So far puas hati dengan E63 cuma kadang2 ada la function dia yang saya x berapa faham..maklumlah saya ni bukan tech-savvy sangat..sikit2 bolehlah. Paling best blh online pakai wifi free..heheh. Jakun sungguh oh...HP orang lain lagi canggih pun x bising2...cis!

Next week puasa sudah. Alhamdulillah saya x payah ganti puasa. Mudah mudahan tahun ni pun puasa full lagi, Insya Allah. X sabarnya menunggu puasa ni. Dalam kepala sudah fikir mau masak apa untuk berbuka...ididih, bab makanan memang top of the list kaedahnya.

Tapi memang best cakap pasal makanan..topik yang never ending bagi saya. And cakap pasal lauk berbuka, saya paling suka kalau ada lauk yg pedas2 especially daging/ikan taucu atau ikan sambal. Terbuka gila2 selera! Makanan pedas adalah wajib, okay! Side dish yg best pula, karipap, popia & murtabak jawa. And air tebu/ oren sunvalley yg super sejuk. Ini pun ala2 wajib juga. Oh, gado2 extra pedas yang di pasar ramadhan sembulan pun wajib juga. Haih, semua wajib2 belaka...itu pasal gemuk!

Emm..nanti sambung entri pasal puasa ni sebab saya belum mandi..hahahha! Baru lepas kemas rumah kasi kilat baikkkk punya. Now mau kasi fresh badan, wangi2 baru mengadap desktop chantek ini balik.

Asalnya mau cerita pasal lain, tersasul ke topik makanan/puasa. Lantaklah, janji berupdate ;P

To be continued...

No comments: