Friday, August 13, 2010

Day 2

Sahur adalah ayam sup..makan dengan sambal kicap pedas, memang best gilbabs! Tapi keadaan saya yg kurang tidur sejak beberapa hari lalu menyebabkan saya betul2 kelemasan. I was out of energy, buat kerja pun otak rasa macam x betul. Sempat juga napping sekejap after zuhur tp baru mau mimpi indah time's up lah pula..kecewa makcik tau!

Dengan kepala yang mamai2 ni saya sambung buat kerja tapi memang x habis la kan...so main game & baca blog saja sambil menunggu masa pulang. 1630 sharp terus angkat kaki & vontot dengan kadar segera tapiiii sempat juga singgah Bazaar ramadhan membeli serba sedikit.

On the way home I can barely open my eyes so I took a nap all the way (FYI saya naik bas ya). Hampir terlepas my stop...gara2 kemengantukan yang amat! I was lucky to wake up on time. Klu tidak I cannot imagine myself menapak balik rumah...gerenti tersungkur! Sampai rumah dalam jam 1715hrs, dengan x salin baju saya sambung aktiviti menidurkan diri. Penatnya Masya Allah! Kaw2 x boleh cakap oh..

Terbangun 10 minutes lagi waktu berbuka. Cepat2 membersihkan diri (mandi koboi la tu..hehe).

Lauk berbuka: Ayam kicap pedas, cauliflower & lobak tumis, gado-gado, pulut panggang (x sedap...isk, geramnyaaaa!) & karipap. Minuman ABC & air jagung. Simple & alhamdulillah cukup untuk kami dan yang penting x membazir. owh, lepas Isya' saya sambung tidur lagi..sampai jam 1040 malam...just imagine la betapa seriusnya tahap kemengantukan saya itu..berapa kali saya tidur. Si Tasya pun terbangun jam2 inilah juga, so terpaksa melayan anak buah lagi sampai jam 2 pagi. Itu pun saya paksa dia tidur, siap tutup semua lampu rumah kasi gelap2 supaya Tasya mengantuk. Kalau ikutkan si Tasya, memang x akan tidur sampai sahur.

Ok itu saja cerita hari ke 2. to be continued in the next episode (episode? kau hengat ini telenovela kah?)

No comments: