Friday, February 29, 2008

Biyatch! And I Had A Bad Morning!

So, we (me, Yuyu & Animae) went to Tg Aru Beach as we planned. After order makan segala, Yuyu pun buka cerita. And I'm right, it's ALL about the BITCH!

I can't recall if I ever mentioned her bitchiness in my previous entries. Just in case I haven't, let me refresh. When I had my first interview with AHSB, she's the one who interviewed me, acting all good, giving me a false impression about her being so nice. I didnt know she's a total fraud. Well, kalau korang nengok cara dia bercakap pun korang takkan sangka yang dia ni seekor syaiton sebab dia expert in being a two-faced evil. Dia tak senang ati kalau ada orang yang lebih pandai dari dia. Bontot dia pun automatically panas kalau orang lain kena puji. Immediately dia akan carik jalan nak kenakan orang tu. Last time aku kena, tapi aku fight balik. Pas aku lawan dia tu, she always buat aku panas. That's why, being a pro, aku carik kerja baru & terus blah..ta mau tunggu lama kang aku tambah gila. After I left, mangsa seterusnya is Yuyu ler. Apa pun dia nak blame Yuyu. Oh, BTW, Yuyu dah tender resignation letter kat boss. Ikut jejak langkah aku katanya..heheh.



Memula Yuyu cakap dia dah tender, aku pun surprise jugak. Ingatkan dia main2 but yesterday dia cerita the whole truth about why she's leaving. Actually, it started with a minor, technical misunderstanding but si lahabau tu (the bitch) kasi besar2 perkara ni sampai dia pi mengadu kat big boss. Oops, correction..bukan mengadu but making a big fat lies infront of boss. Yang boss pun bodoh tungau jugak..ntah kenapa, without hearing Yuyu's side of story, dia pecaya bulat2 cakap si lahanat tu. Aku pun naik heran..agaknya si lahanat dah bagi boss makan nasi kangkang ye?




Image courtesy of http://www.xes.cx/


Oleh kerana tak puas hati, Yuyu pun pegi juma Chairman. Tapi bincang pun takdak hasil, she decided to tender sebab dah tak tahan dengan perangai that bitch, and, kalau dia fight pun x guna jugak sebab in the end pompuan sial tu mesti menang punya lah one way or another. We really wish we could do this to her:-


Tapi...dosa kan? Takpe la..buat jahat di balas jahat. I believe GOD will show her true color yang selama ni boss kat AHSB tu tak nampak. Bila diorang nak sedar, aku tak boleh jawab. time will tell.

In the end we wrapped up around 2030hrs coz Animae have to rush home. Me & Yuyu sempat lagi beli tidbits serba sedikit then Yuyu hantar aku pulang. End of date no 1. Esok kitorang ada date lagi after work. Maybe a movie? Hmm..can't decide yet.

This morning aku ada sedikit suwey. Sedang elok aku jalan masuk office, entah camne bungkusan tapauku itu berserta minuman kegemaranku - Nescafe Ping, boleh jatuh secara tiba-tiba! The best part is, habis baju kurung aku basah kene nescafe..nasib baik aku bawa baju spare (walaupun jeans & t shirt aje) for my window shopping trip petang ni...kalau tak haru aku, takde baju! Tak sanggup aku membayangkan..oh no! OMG! Aku pun naik hairan, macam mana boleh jatuh? Elok aje aku pegang, alih alih jatuh bersepah makan aku kat lantai. Huhuhu!!!! Tertonggeng tonggeng aku membersihkan lantai, kalah makcik cleaner bangunan ni tau! Bukan rezeki aku le tu. Hmmm, takpe, aku beli yang baru.

So, dengan canggung hati aku ber'baby-t' dan berjeans di hari Jumaat ini...boss aku pun ketawa menengok. Thank God boss aku sekarang ni ada short circuit sikit, kalau yang dulu tu..emm..entah la malas nak komen.

Anyhoo...aku dah penat dan lapar. Nak gi makan n tengok TV la.

Till next post, TataTitiTutu!!!

No comments: