Tuesday, March 18, 2008

Keparat Punya Manusia!!!

Alo!

Long time no posting because computer aku masuk hospital. X banyak yang nak di update sebab I'm quite relaxed beberapa hari lalu. Went swimming with adik2 and cousins aku last Saturday, my aunties visit us last Sunday (I ended up jadi chef for them..siap bikin routee and dhal lagi..chisss).

Hari Sabtu lalu, cuma aku and the other girl (let's call her N) saja yang kerja. One staff on leave, both bosses x masuk. So happens yang kerja pun x banyak, we managed to finish our routine tasks within one hour. Sambil tunggu masa pulang, kami pun sembang la pasal kisah dulu2. I told her that I've got a very bad temper yang sangat susah di kontrol. Then we talked about our love life. We all knew that her BF is abusive but we never asked her nor intended to menyibuk about her private life. Suddenly N mengadu about her BF being so abusive - verbally and physically. Macam2 dia cerita kat aku...sampai naik geram aku mendengar.

I advised her to leave the guy straight away if she could before it's too late. However, aku cuma boleh nasihatkan saja. Selebihnya terpulang pada yang punya badan. Aku takde hak nak campur tangan. Kalau dia ikut nasihat aku, Alhamdulillah. Kalau tak, aku doakan dia selamat dunia akhirat.

Anyways, my grandma and grandpapa came on Sunday evening, overnite at home coz grandma has to go to hospital on Monday for her medical check up. Everything was fine until I've got a phone call at 0130a.m. One fuckin' call that makes my mood crashed to its baddest, foulest, darkest side. N's BF called me malam2 buta, katanya nak jumpa aku on Monday. Aku pelik la, apasal pulak dia nak jumpa aku? Aku tanya baik2 kenapa, alih2 dia cakap 'kau bawa la abang kau ka, adik kau ka, satu keluarga kau ka..aku mau jumpa kau' I asked again, kali ni kasar sikit sebab aku geram sangat 'Kau mau tau kenapa? Kenapa kau kasi buruk2 aku depan si N? Kau tau apa aku buat sama dia sekarang? Aku tampar-tampar si N sekarang kau tau?'. At this point aku trus cakap 'Ok kau datang la, ko pikir aku takut? X payah aku bawa family, aku jumpa kau one to one' then he said 'Ko jangan banyak cakap, kita jumpa bisuk' and hung up.

WTF??? Punya sial! Dasar jantan pengecut. Dia hengat aku takut? Aku x salah, nak takut apa? All I did is just giving N a piece of advice. Bila masa pula aku buruk2kan si keparat tu? FYI, aku pernah jumpa this keparat 2 kali yer, y'all. And both times aku tengok dressing dia cam druggies...selekeh nak mampos! Muka pun muka bantal (baru bangun tido nyer muka). Hari tu aku & N pegi buka account di HLB (for bank-in gaji) pun dia ikut sekali dengan baju lusuh, sluar pendek, rambut serabai...siap pakai selipar jepun lagi...hish, x senonoh langsung. Kalau di bandingkan with N yang sentiasa dressing, memang jauh mcm Pluto & bumi. Memang dasar 'reject item' lah kiranya si keparat tuh. Hanjeng kurap pun hilang selera klu tengok muka dia (yang serupa permukaan bulan itew...). AND korang tau tak, yesterday aku dah prepare nak jumpa si haram jadah tu tapi jangankan batang hidung, bulu hidung dia pun yilek. Huh, dasar pengecut! Piiiiiiiiiiirah! Cakap besar, nak warning2 aku konon! I swear to GOD, kalau aku jumpa dia yesterday, memang siap aku kerjakan. Ptuih! Hanjeng!

I really wonder kenapa orang yang di abuse masih tetap bertahan with the abuser? Most of the time, jawapannya skema jer..asyik2 cakap 'masih sayang' or 'dah sayang sangat'. I say, BULLSHIT! Bodoh la korang yang fikir cam tu. C'mon, guna otak tu sikit...badan dah lunyai macam punching bag, ko masih cakap sayang? Please, ladies! Love yourself...dont be a stupid cow! You still have your brain, why dont you use it?

Orang yang abusive ni sebenarnya orang yang PENGECUT! Di ulang, PENGECUT! They feel insecure most of the time, very manipulative, pakar psycho fikiran orang, always twisting fact, suka menyalahkan orang, bermuka-muka, tunjuk baik (padahal perangai macam tai babi) and the most dangerous aspect dalam diri org yang macam ni is pandai memujuk. Everytime they made a mistake, drg akan sedaya upaya memujuk, mintak maaf bagai...worst case scenario is kalau drg x dapat pujuk is ugut nak bunuh diri. So I suggest to you ladies out there yang mengalami this kind of situation:-

1. Leave ASAP
2. Kalau dia pujuk, buat pekak je
3. Disconnect all communications with him. Tukar sim card, phone rumah. Kalau boleh tukar tempat kerja..lagi jauh dari dia lagi bagus.
4. Enroll to self-defense & motivational class. It really helps to enhance your self-esteem.
5. Kalau dia ugut nak bunuh diri, biar la dia. Lebih baik kalau dia mati. Tak menyusahkan korang. Please bear in mind that you are NOT to be blamed if he committed suicide sebab it's his own decision. No one force him to kill himself anyway so pedulik hapa sama dia. Kalau dia ada akal, he wont do such thing. But remember to lodge a report IF dia ugut nak bunuh diri supaya you wont be accused of being responsible later.
6. Kalau dia maih kacau korang, apa lagi, report polis la. Kalau boleh, dapatkan restraining order dari mahkamah.

**Merely suggestion okay. Kang akak juger yang di tuduh memprovokasi the devil inside you..makin banyak BF2 org yang akan calling2 di pagi buta......hiks!

You must've tought that I speak through experience, right? Truth is, I've never been abused and GOD forbid me from being abused. Actually, ramai kawan & sedara mara aku yg ada relationship with abusive partner so sedikit sebanyak aku faham mcm mana personality org yg suka mendera ni. Jangan salah sangka terhadapku okay!

I know..mesti ramai yang mencebik and said that 'talk is cheap...tak kena lagi mana tau rasanya' kan? Well, I'm not that stupid my fren...I know the sign too well to get involved with that kind of relationship. Thank GOD aku selalu dapat mengelak before it's too late. That's why aku nak urge my fellow ladies to be aware and alert of orang2 yang kaki dera ni. Belum jadi bini dah di pukul karate bagai. Dah jadi bini nanti nak kencing pun kena mintak izin..apa kes? Ko nak jadi hamba, asyik kena balun seumur hidup? Think about it....

Sorry for my harsh word but don't expect me to be sorry for harsh words I used against the keparat. He so deserve it. Period.

Till next post, TataTitiTutu.

No comments: