Wednesday, March 26, 2008

Why?

I woke up this morning torned between going to work or staying home under my big, fluffy comforter. Obviously, the second choice is very tempting...but being a good girl and a responsible employee, I decided to go against my utmost desire, drag my legs to the direction of the bathroom, get dressed, make up and go to work (even if I have no intention doing any tasks today). I'm so not in the mood for working today (tomorrow...the day after tomorow, days or weeks or even months after tomorow unless aku dapat kerja baru yang best and menyenangkan hati).
I keep wondering kenapa susah betul aku mau dapat tempat kerja yang aku suka sampai melekat bertahun tahun? Everytime aku dapat kerja, mesti environment dia x best. This is just my 2nd month with MRAC, tapi aku sudah rasa burnt out. Susah mau communicate sama people around this company. And maybe aku rasa x ngam sama diorang because:-

1) Yang kerja sini semua sedara mara anak buah cousin sepupu sepapat boss (kecuali aku, Sakamoto & our guide - Juatim)
2) They communicate dalam bahasa Bajau. Manalah aku faham!
3) Boss selalu tiada di office, susah mau bincang apa2 sama dia. Kalau cakap sama the missus pun x guna sebab balik2 jawapan dia 'tanya boss'. Grrrr...geram aku!

So because of reason no 3 above, banyak planning aku terbengkalai. Bincang sma boss pun selalu 1/2 way cause we'll always be interrupted by phone calls (My boss punya HP akan berbunyi every 2 or 3 minutes). Mesti dia akan cakap 'kita sambung lain kali klu aku ada masa'. Bila aku kasi remind dia balik, dia suda lupa apa aku cakap earlier. So I have to refresh his memory again and again but same case la kena interrupt by phone calls and tunda and it goes on and on and on sampai aku fed-up. That's why aku rasa kalau pi kerja pun no point. Well, the only good thing is I get to use the computer & free internet...theee..he...he...

I've made up my mind. Esok aku ambil MC. No turning back.

Toodles peeps!

3 comments:

Anonymous said...

Aku pernah kerja dengan kompeni macam tu juga. Susah eh mau majukan diri kalau kerja sama orang2 bodoh sombong tahap gaban tu.

Sabar ja la..

MsFigure said...

Yalor..aku rasa mcm kera sumbang pula dlm ofis ni. Buat apa2 pun rasa serba salah. Drg ni ok semua, cuma susah mau bawa bincang sebab rata2 asyik cakap bajau melulu. Klu cakap melayu pun x berapa. Ko imagine la mcm ayam sama itik bercakap. Bos aku ok cuma tu la mcm chipsmore.

Tempat ko teda kerja kosong? hehehehe....

Anonymous said...

teda, pasal aku sendiri teda kerja. hahhahaha