Friday, May 9, 2008

RIP Pikachu..and Welcome Kitties...

I did post a picture about my rabbits (Pikachu & Mr Jones) once. Cuba uols godek2 my older post mesti korang nampak gambar diorang.

The thing is, one of my rabbit, Pikachu, died a few days ago. Reason being = unknown. Gini ceritanya...

Last Monday about late afternoon kira2 jam 3 cam tu, my mom sedang asyik nengok TV ceta apa ntah when she heard a loud screeching sound kat luar. Kuat bunyinya according to my mom. She went out and check, and saw Pikachu jumping like crazy sambil menjerit x tentu pasal, ada la dalam seminit gitu dia dok melompat-lompat menjerit bagai tu, suddenly dia stopped breathing. When my mom gi dekat Pikachu and check, badan dia dah kejung semacam. Kaku..motionless tak gerak langsung. Sah2 mati rabbit aku sekor.

Kotorang suspect dia kena gigit something berbisa cam lipan or lebah. Klu snake mustahil sangat sbb kawasan rumah xde semak samun but who knows kan?

Anyway...berakhirlah riwayat Pikachu. Menitis jugak air mata aku. skarang tinggal lah Mr Jones sekor2 dalam kandang. Muka dia pun toya, sedih semacam. Kang aku nak cari kan dia partner baru. Klu dah dapat aku bagi tau yer.

One more thing, our cat si Tom Tom dah selamat beranak semalam. 6 ekor semuanya tau! Aku x penah cerita pasal Tom Tom sebab actually dia ni stray cat yang selalu datang kat rumah kitorang. X penah terfikir pun nak membela beliau (beliau?). Tapi kesian nengok keadaan dia yang mengandung tu kan, so kalau dia datang mintak makan we all kasi la. And because dia dah selalu sangat lepak kat rumah, we all anggap TomTom macam kucing sendiri dah. Cayaaaaang Tom Tom. Walaopon begitu, dia tetap tido kat luar yer..kang berak dalam rumah busuk plak rumah aku. However dengan keadaan dia sekarang ada exception la..tido di kandang with her kittens. Pandai gak Tom Tom ni tau, kalau dia nak kuar kandang mesti dia buat satu bunyi. So kitorang dah faham...x de masalah.

Sekor anak dia kan...tali pusat and tebuni tu masih melekat kat perut dia. My mom cakap, klu dah tanggal nak di cuci and keringkan. Bagus buat selusuh klu ada orang nak bersalin. Entah betul ke idak, aku pun x tau.

Berjayakah aku membela Tom Tom & anak2nya?

Aku berserah......

No comments: