Saturday, October 11, 2008

Kisah Semalam...

Semalam aku masak kari daging & sambal terung kat office. Actually dah 3 hari berturut kami masak2 kat office ni..maklum la susah sangat nak carik tempat makan. So my boss yg /strikestrike/ baik ati kasi sponsot induction cooker & beras for us (actually x boleh masak2 heavy tapi memandangkan boss out station kami kenduri habis-habisan!!!)

Ni dia bahan2 sambal terung & kasi daging...ada lagi yg lain tp x terambik plak gambarnya


Hmmm....the spices, onion, ginger & garlic sedang di tumis...wangi siut!


Minutes later...tadaaaaa...ini lah hasilnya...

*Gambar2 aku curi dari blog Wan. Ada lagi dia ambik video time aku masak. Sapa nak tengok sila berkunjung ke shanazdaniel.blogspot.com dengan segera!

*Weh Wan! Aku suda promote blog ko aah...so rajin2 la mengupdate

Sejak beberapa hari yang lalu aku mengidam sangat sup tulang. Sampai kat ofis pun aku tercium cium bau sup tulang. Alangkah gumbira hati beta, sampai istana bondaku yg tercinta masak sup tulang for dinner!!! Dengan kerakusan yang extreme aku santap sepuas hati. Puas hati beta!

Haa...tengok la sup tulang yang sungguh menyelerakan ini...licin gua bedal!

Ko hengat kami kenyang lepas melantak sup tulang? No..bebeh..no! Tekak ni mengada plak nak makan roti canai. Sampai sanggup share2 duit beli kasi cukup 20 keping (nampak sangat tamaknya).


Ini aku punya. Roti banjir....sodap!!!


Orang2 kebulur sedang melahap dengan rakusnya


My anak buah - Mohd Fardeen Khan. Umur - 3 thn. Status - bujang. Bapa beliau merupakan 1st cousin aku.

My sis - Ira a.k.a Irut Murut Purut Putut Kusut. Mind her finger, budak ni memang cacat akal sikit.


Adikku Azlan a.k.a Ngustam Murgis (nama ciptaan si Irut) gumbira makan roti canai 3 keping tanpa henti


Otak gue dah beku..malas tulis banyak2. Len kali sambung ye....

Toodles!

No comments: