Thursday, January 8, 2009

Another Cerita Basi

Wat can I say...aku xda masa mau update selama ini...
Terlampau banyak yang mau di buat....
Aku pun x tau mcm mana mau start ini cerita...hmmm...let me think....
Ok, let me story mory pasal my departure day (as in my departure from BKI to KUL, not the other 'departure' yg aku blm ready & x mau bayangkan..brrrrr...takooooot....) sampai hari ini. Biar pun ini cerita basi aku tetap mau cerita juga.

Right, begini ceritanya...eh, before that aku kasi warning dulu: Cerita di bawah mungkin akan membosankan bagi anda so klu rasa2 x mo baca or kebosanan, sila click tanda 'x' di skrin atas sebelah kanan anda...mesyeh! However jangan salahkan aku klu ayat2 agak merapu atau x tentu hala kerana di kala ini otak aku adalah sangat kelam kelibut. Lagipun sukati aku la kan, blog ini aku yang punya. Buruk baik isi kandungannya aku yang tentukan so just read it as it is, ok!

Aku punya flight pukul 1320hrs waktu Malaysia (bukan waktu Bangladesh). Ngam2 sama dengan hari budak sekolah. Anyways it went smoothly as it is without any hitch watsoever. Aku mau emo suda, tapi aku tahan ja la, malu di nampak org klu aku nangis2 kan. Lg pun aku pi kerja bukan mau pisah forever (jangan la forever, x sanggup aku!). Take off. Dlm plane aku almost travel to slumberland tapi minah di sebelah kiri aku buat sound mcm mau muntah pla. Bukan lagi macam, termuntah suda dia sikit...lucky thing dia ada tissue. Aiyo, kesian aku sma dia. Anyways aku kasi dia minyak kayu putih and she's ok after that.

Sampai LCCT, tunggu bag and trus naik Skybus p KL Sentral. Boss with her daughter tunggu aku sana. Then we took the LRT to Kelana Jaya Station pastu naik cab pi Kelana Puteri Condo - my home for 6 months. Aku x buang masa terus unpack & susun atur all the things in my room. Next destination - Casa Subang (Taylors College's quarters a.k.a anak boss punya tempat tinggal). Sambil tunggu anak boss unpack aku tgk TV. Best siut tmpt tggl dia, astro provided lg tu..cissss. Aku kira pun mau pasang astro di condo tp tgk la keadaan (budget, to be exact).

Abis tu kami p dinner & shopping sikit2 di Mydin. Well, anak boss yg shopping la kami beli bread ja. Anak boss balik rumah dia and kami tunggu bas mau balik KPC. 1 jam tunggu bas x sampai, last2 naik teksi sharing sama 2 org Mydin punya pekerja. Hantam saja lah, suda lambat. We stopped infront of Carrefour and took a bus home. Penat punya pasal lepas mandi terus tidur....

The next day, it's time to visit the office. So we went & check on a few things, then jalan lagi. Kali ni pegi renew license at MBPJ. We missed our stop and had tu get down at the station and took a cab to MBPJ. Boss punya mood suda kacau lah this time sebab terlimpas bus stop. Muka dia pun lain macam suda tapi aku malas mo layan. Lantak lah kan, bukan salah aku pun. Punya lama menunggu, I think dalam sejam lebih baru sampai giliran kami. Then we head on to Mandarin Court hotel for an inspection. Tengah2 jalan, high heel aku patah! Punya haram jadah! Klu patah di KL Sentral blh lagi dimaafkan sebab banyak kedai kasut sana. Ini, sudah jauh baru patah. Terpaksa aku ke hulu ke hilir cari kedai kasut tapi haram ada! Menyumpah2 aku dlm hati bah! Last2 jumpa tukang kasut..dia potong heels aku & pasang tapak baru. Trus kasut aku jadi flat ..however selesa di pakai. Lesson well learnt: NEVER wear high heels when travelling with boss.

We took the Monorail up to...alah, lupa plak nama stesen dia! Nvm about that..let's continue. Okay, so we reached that station which I can't remember the name of, get off and walk to Mandarin Court. Stupid thing is, we (actually, my boss) took a wrong turn and walk to the other direction then she realized that we can't cross the road sebab ada tembok or pagar or something. We have to walk back to the jejantas, which is, another 1000km or so (nah, not that far la but quite far jugak), climb up the stairs and walk to Mandarin Court. OMG, I tell you! Punya penaaaaaat! Luckily after the inspection kami di belanja minum and it was like nikmat yg x terhingga ngam2 lagi aku kehausan yang amat (akibat berpeluh dengan banyaknya sehingga almost dehydrated)

We're rushing for our dinner appointment with Khye at TGI Friday Bukit Bintang. We stopped at Bukit Nenas (if I'm not wrong) so limpas Hard Rock, few hotels then sampai ke destinasi. By that time aku betul2 mau pengsan sudah..with all the walking and stuffs I think I've lost a kilo or two. We ordered Fried Mac & Cheese, Friday's Chicken for boss, I x ingat nama makanan yg aku order, tapi benda tu ada Salsa & Guacamole, Khye ordered Chicken-somethingntahakuxingatapakenamanya with rice yg ala-ala Paellas. Akibat penat yg melampau, aku jadi x berselera. Rugikah? X kot sebab in my opinion makan tu bukan sedap sangat pun except for the Mac & Cheese..sungguh lovely!

Cerita ini belum habis tau..ada lagi adegan berjalan kaki dengan bersungguh-sungguh...believe it or not boss aku sungguh determine mau membayar mak nenek credit card dia ON THAT NITE juga! Hadoih! Mau x mau aku heret juga kaki aku menapak dari TGI ke Suria KLCC, then naik LRT ke Ampang Park and walk (AGAIN!!!!!) to Menat CTB & do the payment through machine. Siap tu baru kami balik ke KJ, also by LRT & by bus to KPC. Sampai rumah, mandi & terus zzzzz...

Nasib baik yesterday we only went to one place, that is Sutera Harbour Sales office at Jaya One. Selebihnya stay di office. Dapat juga rehat sikit. Lega kaki aku. Later in the evening aku pegi groceries shopping with boss at Giant. Ini pun satu hal juga. Aku ingat dekat la konon Giant tu, rupanya jauh gila unta! Ok la kan pigi empty handed, tapi balik p KPC aku x kira, aku naik cab wlu pun boss cakap blh jln kaki. Gila ka, hari2 jalan kaki blh tercabut kpala lutut aku.

Hari ni boss p JB pas tu Sunday dia balik KK suda. Merdeka la aku! Anyways she'll be back in 2 weeks time so aku kena prepare for the next journey..entah ke mana2 lagi dia heret aku nanti.

Harap maaf teda gambar kerana aku blm ada masa. Maybe esok aku upload...klu aku ada mood.

That's all


Toodles!

No comments: