Saturday, January 24, 2009

GONG XI FA CAI & AKU YG SEDIH X DAPAT BALIK KAMPUNG...

Mesti ramai yg pulang kampung ari ni kan???
Happy la korang, berkumpul dengan sanak saudara...
Aku pun teringin tapi akan daya aku jauh di perantauan...
Nampaknya tahun ni aku x dapat celebrate CNY with my grandparents di kampung (mom's side)...
3 hari cuti, aku x tau apa mau buat. Jalan2 might be a good idea tapi...$$$ problem pula.
Kira mau cari dvd, buat dvd marathon ker...
Ada juga planning mau p rumah Kak Atin tapi aku belum decide lagi.
Aku akan decide malam ni.

*saja merapu untuk menghilangkan kesedihan di hati...boleh?*

Harap2 aku x menangis (lagi) sebab aku tau rupa aku sungguh horror kalau menangis.
Cepat la 5 Feb, aku x sabar!!!

Kenapa dengan 5 Feb? Meh sini aku citer...

Aku geram betul dengan bos sebab janjinya minggu ni beli tiket aku balik KK tapi belum juga beli. Tarikh yg aku pilih untuk balik KK adalah 5 Feb 09. Berulang ulang sudah aku cakap sama Manager (Lulu) aku mau balik on the said date and she said ok. However memandangkan boss aku terencat sikit, kita x tau samada dia approve atau tidak until the ticket is purchased. SHe's gonna keep changing her mind until the very last minute. So, untuk mengelak perkara yg x diingini berlaku, aku sediakan back-up plan.

My back up plan is kalau drg beli tiket aku later than 5 Feb 09, aku akan beli tiket sendiri & tetap balik on 5 Feb 09. Apa consequences tindakan aku ni akan difikirkan kemudian (kebarangkalian untuk dibuang kerja adalah tinggi but I'm willing to gamble). Makanya semalam aku kol Ima, talk about it and syukurlah Ima support aku by saying she will pay for my ticket if I wanna go back...so selamat duit aku (planning asal - pakai duit gaji sendiri beli tiket. Akibat - poket menjadi sangat2 dehydrated). Oh well, let's just see wat happens, shall we? Klu lewat 1 or 2 days gitu aku masih ok lagi BUT later than that is not acceptable.

So, let assume that my coming home date is on the 5 FEB 09 for now....until further notice.

KK, I'm coming back to you.....

Toodles!

1 comment:

Unknown said...

SAYA YANG READ KAMU BLOG.ITU YANG VERY CHARMING AND BAGUS MIYA.ADA CHAMPOR MALAYU DAN ENGLISH JUGA.
SAYA YANG CHANTEK LELAKI FROM NEPAL DAN THAU SIKIT SIKIT MALAYU JUGA.SAYA SELALU MAU BUAT MANY MANY KAWAN DALAM DUNIYA.KLAU KAMU PUN MAU SAYA PUNYA TENGO BLOG here
www.pradipsiree.blogspot.com
Teremakshai
jumpa lagi la