Tuesday, September 15, 2009

Buat buat kuih....

Aku musykil...

Macam mana drg bole panggil benda ni 'biskut'??? Setahu aku la kan, biskut mesti ada tepung, telur, gula, butter dan macam2 lagi kan...tapi this kind of 'biscuit' is pretty simple. The main ingredients are cornflakes, honey, raisin, peanuts and butter. That's all! just mix 'em altogether and it's ready to be scooped into those tiny paper-thingy...pastu bakar sampai perang2 sikit.


Tenaga kerja di sebalik tabir pembikinan 'Biskut' Cornflakes.

Aku pun ada juga tolong sikit2 sebab aku mmg x minat sangat buat2 biskut segala ni so aku buat sesuatu yang aku suka semalam......Make Up!

Setting camera aku bodo sikit, tetiba warna menjadi kuning...


Lor...nampak kembang pula muka aku



Kuning and normal setting by my camera phone.

Xda gambar close up...orang semua sibuk buat biskut n watching dvd so mak terpaksa ambik gambar sendiri.

Entry cliche sekali lagi (entri menu sahur n berbuka)

Hurm...last saturday berbuka kuay teow goreng, ayam goreng, telur goreng...semua yang goreng goreng....haish~ tapi mak girang sebab ke'craving'an mak tertunai jugak..owh..suke...suke...

Pastu kan, sahur pagi ahad....ayam kicap, sayur goreng & telur dadar + sosej. Bole la kan...
Berbuka ahad tuh, Mom masak nasi ayam sajork...sebab gula dah habis, nak menumis x sedap ler xda gula.

Sahur pagi isnin, sekali lagi, ayam kicap tapi sedih la xder sayur...huhuhu~ (and ayam kicap pun kurang power akibat xda gula). Berbuka, SEKALI LAGI, nasi ayam...tapi nasi ayam semalam power betul! Bertambah tambah mak makan noks....yummy yummy nyer!
Untuk pengetahuan umum, mak berjaya mendapatkan gula semalam kat kedai runcit India dekat rumah...so ada harapan makan lauk tumis2 petang ni...owh mak girang hati!

Okay, memandangkan dah ada gula, tadi pagi Mom masak ayam kicap (AGAIN!) dan terung goreng...hmmm...boleh la daripada berlapar kan...

Petang ni x tau Mom masak apa. Agaknya lauk ikan kot sebab semalam aku nampak ada ikan kat peti sejuk. Harap2 Mom masak sesuatu yang pedas...baru syok!

Owh, baju raya aku dah siap uols! Kasut raya pun dah beli...bukan alang2 tau, dari charles & keith gitu! (unsur berlagak semakin ketara) Nanti mak ambik gambar jaja kat sini. Nak muntah? sila kan....mak x larang.

Mata adalah sangat berat dan mengantuk di kala ini dan jam cinabeng ini adalah sangat slow pergerakannya. Takut frustasi pulak mak, kang mencarut x pasal2 habis pahala puasa.

C ya!

No comments: