Saturday, September 12, 2009

Kenapa bah...kau berubah...

Was the song in my head when i woke up this morning. damn! Punya susah mau tukar 'lagu dalam kepala' ni. Aku terdengar lagu tu tadi pagi after sahur terus stuck sampai sekarang...haish!

On the way to work this morning aku terfikir pula mau buat satu entri bergambar about my previous school. Aku ni pindah sekolah macam pindah rumah (pernah buat entri pasal sekolah dan rumah sometime ago...you can read 'em all over again here) so terbit pula ilham di kepala otak aku untuk buat entri bergambar pasal my old school and rumah2 yang pernah aku tinggal...nanti lah, one fine day akan akubuat juga tu. Tunggu masa dan kenderaan saja..heheh..

Back to entri yang 'cliche' masa kini iaitu menu sahur dan berbuka...

Semalam kami berbuka menunya enak banget...mom buat nasi lemak and ayam goreng. Yours truly beli karipap - not bad la rasa dia but inti sikit bah. Ajui beli mango juice (x sedap sebab telampau manis. Eh, di mana dirg dapat gula aah? sudah la krisis gula sekarang bulih2 pula drg buat minuman manis2). Hasilnya, semua kekenyangan bak ular sawa kenduri besar.

Tadi pagi hampir2 aku x mau bangun sahur sebab ngantuk yang amat tapi memandangkan mom masak ayam sambal and sayur kacang + young corn maka panggilan perut sahur harus di jawab. And as usual, sesi menonton drama...ntah aku x tau dari negara mana yang judulnya 'After Rain' sebelum solat subuh. Pas solat aku bongkang sambil dengar radio (time ni la aku terdengar lagu 'kenapa bah...kau berubah...tu. see, ada juga relevan title entri ni kan?) sampai jam 0730 pagi. Kerja maaa...misti bangun awal punya. Klu aku masih jobless, gerenti lambat bangun.

Petang ni sudah plan mau goreng kuay teow. Semenjak dua menjak ni tekak aku berselera sangat mau makan kuay teow. Especially kalau campur daging...taugeh..kucai...telur...cili padi...owh, sungguh sedap! Perah pula asam limau dan tabur bawang goreng, daun sup, daun bawang....mmm...mmm...mmmmm......mak terliur liur noks!

Udah dulu ya, gue udah penat ngetik keyboard nya. Nyambung di lain waktu aja.

Hoh, tetiba jadi Indon...apakah???

No comments: