Tuesday, October 13, 2009

Adik Saya Bertunang Tunangan...

That was last Saturday...and saya baru ada masa untuk mengupdate hari ini (now trying to substitute from 'aku' to 'saya' untuk menjadi lebih feminin...)

Post ni banyak gegambar so pelan2 la korang menengok yer...klu lambat loading bukan salah aku. Pepandai korang lah.


First of all, haruslah ada gambar tuan punya blog...

My make-up ala-ala lite sajork. Nak mekap tebal2 x kuasa gitew sebab gerenti akan kepanasan dan berpeluh peluh...


Konvoi 4 kereta dari KK ke KB...


Kereta Enchik Buhari sedang mendahului


Kesian my mom terhimpit olh brg2 hantaran. Saya pun terhimpit juga di depan..kat tempat kaki ada dulang2 lagi..owh x sukeee....


Mom's brother is the Pak Supir of the day

Perjalanan from KK ke KB adalah dalam 2 jam gitu. Sakit bontot wooo duk lelama dalam kereta. Mom dah risau takut lewat sampai, sebab asalnya janji jam 2 sampai kat rumah pihak perempuan, tapi jam 1245 baru gerak dari rumah, singgah kat petrol station lagi, beli air segala. I told her to calm down but she started to lecture about the importance of 'pegang janji' and all that. Knowing mom, she'll stop klu xda respon from anybody so I just let her be rather than menyampuk sampai things got dragged memanjang manjang ke benda yang x relevan langsung.

After more than 2 hrs of sitting with an utmost uncomfortable way (with all those dulangs on my kaki) akhirnya sampai juga ke rumah pihak perempuan.

Masuk je bagi salam...pastu jalan dengan penuh berhemah ye...baru letak dulang hantaran satu persatu. Pas tu perbincangan pun bermula.

Tapi saya x faham apa yg di bincangkan sebab drg berbincang dlm bahasa Bajau...only Uncle Zainal n Uncle Jap je tau berbahasa Bajau so saya purak2 faham saja lor~


Bincang2 lebih kurang....


Dan kata putusnya ialah...nikah pada 12/12/09.

Owh, duit hantaran dah di bincang masa merisik ari tu...RM8520.00 <--terus hantar sekali masa bertunang.

Lepas tu acara sarung cincin...

Cincin permata hijau jadi pilihan.


Bakal mertua & bakal menantu sinyum gumbiraaa...


Makhluk berdua ni over pulak. My mom's youngest sister, Nur Shirin Abdullah and my cousin Vanessa Wong.


Grannies saya di tengah tengah keluarga pihak perempuan


me & future sis in law


Adik saya Nurfatehah & bakal kakak iparnya


Ini lah tunang adik lelaki saya - Afizah Badarin


My santapan. Tp nasi aku x abis...makan sikit je sebab udang tu aku ambik banyak. Yg dlm gambar baru first round punya udang..ada lagi yg 2nd & 3rd & 4th..dan ada lagi yang di cilok from my cousin...hehehe...ow yes...saya gila udang!!!

Tangan adalah sangat busy mengopek udang...


And ngap....


Kopek lagi....


Ngap ngap ngap...nyum nyum nyum...
Kalau dapat udang saya adalah buruk lantak okay....huhuhu...


Adik saya Ijah, Aunty Don, Fiza & MamiJilin


Me n Shirin


My mom dengan muka vangga...hehehe...



Barang2 hantaran. X kuasae mak mengambil gambar satu persatu...
Dari perempuan ke lelaki: Al-Quran, Sejadah, Songkok, Samping n Pelikat, Kain Nikah & Kain Sanding, Barangan Mandian, Buah, Kek (Chocolate Cheese...SEDAP MO MAMPUS!), Hamper, Pulut kuning n rendang ayam & Tuala
Dari lelaki ke perempuan: Al Quran, Telekung & Sejadah, Buah, Kek Coklat, Sirih Junjung, Duit hantaran & Cincin, Barangan mandian & make up, kain nikah & kain ela, Tuala

Tetiba warna theme sama...apakah???



Teha, Vanessa, Fiza & Ira


Senyuman gumbira..nak pulang KK..


Sebelum itu singgah pekan KB beli durian dulu...


Pilih jangan x pilih...



Saya yang jakun mengambil gambar...

Sepatutnya dari KB me n Shirin kena attend majlis fullmoon our dear friend, Sonia but due to kepenatan and masa yg x mengizinkan (shirin & the gang have to drive back home abt 1 hr perjalanan) we have to cancel our attendance. Thanks Sonia for understanding...too bad we missed baby Matt's fullmoon :(

Owh, my neighbor pun organize open hse that same nite but I didn't go sebab kepenatan..and I'm on medication (ubat batuk + ubat flu = mengantuk) so memang x larat ke mana2. Anyways mom n Aib curik masa sekejap attend the open hse so kira ada wakil from our family. The girls (Vanessa, Ira n Teha) sneaked out to CC, the boys ikut sekali. Aku sensorang terbongkang di rumah but at that point of time I just dont care anymore sebab dah ngantuk sangat.

On Sunday..xder apa yg special cuma aku happy my niece di hantar ke rumah. And Aunt Norma datang minta masak kari ayam.

On yesterday...am supposed to have lunch with Shirin but laki dia pakai kereta so rancangan dibatalkan. I went to lunch with Ira & Vanessa instead. Makan Nasi Ayam sajork...blh lah..

Petangnya me n my manager attend MAS punya open house.

Update on that bit later. owh, ada few pics aku nak kasi tengok korang. Tungguuuuuu....

C ya!

No comments: