Wednesday, October 7, 2009

Cerita Kaki...

Yesterday I did mentioned about my kaki yang cedera kan...

Benda ni berlaku minggu lepas hari Rabu on my way home. I'm in a rush to catch my precious ride to the Terminal - City Bus to be precise so I paced quickly. Agaknya tersalah step or something like that, my left feet terpele'ot. Mula2 I did'nt feel any pain at all so just jalan mcm biasa. Sampai rumah pun seriously x rasa sakit langsung but at 10pm, time aku nak tido tu la the pain kicks in really hard. Berdenyut gilaaaa. Jalan pun limping mcm cacat siut. Tapi I just deal with it with hope yang esok sakitnya akan kurang.

But what do you know, esoknya kaki aku bengkak, nak pijak lantai x boleh langsung. I immediately call my office explain about my situation, then took pain killer sementara menunggu Ajui ambik aku pegi klinik.

Si Ajui ni pun lambat pulak sampai..dalam pukul 1 gitu. Klinik dah tutup, pkl 2 baru buka balik so aku relax2 kejap. 2ish gerak dari rumah, sampai klinik dalam 215 mcm tu la. Baris2 ambik nombor...

Ko tengok la tu berapa jauh number aku....


Officers yg bertugas di Kaunter Pendaftaran. Orang punya ramai tapi yg bertugas cuma 2 orang. Standard la tu, nama pun klinik kerajaan....kan? Owh...mask masih dipakai ye..sangat bagus sekali.

Lepas menunggu lebih kurang 15 minutes, finally it's my turn to see the doctor. She examined my feet lebih kurang and sent me to an X-Ray room. Luckily nothing is broken, cuma sprained and a bit bengkak. I took the x-ray result and back to see the dr. I also asked for consultation regarding my period yang haywire. Got another appointment esoknya for blood test and etc so kena puasa starting from 10pm. Owh, I dare not taking pictures at this point, kang kena sound free2 dapat malu.


Waiting at the pharmacy x berapa seksa sangat sebab not so many people around and service pun very good. Cepat dan efisyen. They gave me 3 kind of medication: anti inflammatory, vitamin and antibiotic (I guess). After dapat ubat (and MC selama 2 hari) balik lor~

The next day morning I felt better. The medication seems to work really well with me. believe it or not, I walked to the clinic for my appointment without much difficulties (yes, the clinic is about 10 minutes walk frm my hse).

I went straight to the lab for my blood test. Sebetulnya agak ngeri juga menjalani ujian darah ni even ko xde mengambil any illegal substance or engaged in immoral activities tapi bimbang pula klu keluar result tetiba ko disyaki mengidap penyakit like heart, liver, kidney or apa2 lah. Tapi aku tawakal je bebanyak. Masa ambik darah tu pun aku x berani nak snap2 sesuka ati...yelah aku pegi klinik kerajaan, bukan swasta. Klu swasta aku berani sikit kot...hehehe. Owh, rupanya drg check glucose dlm badan, hormon, estrogen & entah apa2 gen count for my period yg x regular tu. result hanya akan keluar sebulan kemudian, cuma result glucose tu kluar after 5 minutes.

Yep...that's my result. According to doctor masih ok lagi cuma kena kawal diet sebab ada history diabetes in family.

So that's about it...cerita kakiku yang cedera.

Ntah apa2 kan? Layan je laaaaaahhh....

No comments: