Monday, April 14, 2008

Summary sajork!

Sejujurnya beberapa ari ni aku xda mood mau tulis or menghuraikan secara panjang so let's sum up my weekend, shall we?

Saturday:
Balik dari ofis, beli kandang baru for our rabbits - Mr Jones & Pikachu yang semakin montel. Then aku pi supermarket beli barang2 for Ajib's b'day cake and sedikit junk food for our picnic later. For his birthday cake, I made a double moist chocolate cake with chocolate glaze cream. Sodap! Ala, just a small picnic..bukan extravagant bagai pun. So, menu for that Saturday are fried rice, sandwich sardin, kuih ubi and air oren sajork. Kacang rebus, jagung, jambu jeruk and sayap ayam panggang beli di beach upon arrival. Gambar? Ada..tapi memandangkan aku x bawak kamera, maka terpaksa menggunakan kamera milik my cousin...so tunggu dia hantar kat aku baru boleh upload.

Malam xde kojer lain selain daripada mengadap TV tengok konsert AF6 minggu ke 4. Boring aah. Anyway layan jer sampai habis. After that kitorang bantai tido x hengat..zzzzzzz

Sunday:
Ari ni start awal, jam 0630 sudah bangun. Mami Jilin bawak pi Gaya Street. Sampai penat kaki aku round2..akhirnya terbeli juga sebiji buku 2nd hand. Harga murah, RM6 jer. Jalan lagi 2, 3 round, Ija decided to get a baby tortoise for Ajib as his b'day present. Perut lapar pulok so singgah ler di Daily Restaurant yang famous with their signature dish - Mee goreng kerang. Tapi aku makan mihun goreng udang which is equally delicious as well. Mom makan curry laksa (sedap but cair), Ija makan Wantan Hoe, Ajib makan fries sajork. Drg Granny, Mami Jilin and Chew Ling makan di kedai cina seberang jalan.

Lepas makan aku hantar Granny and Chew Ling pigi Sacred Heart Church for their Sunday Mass, pas tu straight home for us. Masak gitu gini, kemas rumah, freshen up..dalam jam 12 gitu jalan lagi. This time Ajib n mom x ikut..malas katanya so cuma me, Mami Jilin n Ija jalan. Ambik Granny and Chew Ling dari Church and head straight to City Mall.

We did our window shopping, Chew Ling bought a new pen drive. Stop kejap di Big Apple Doughnut before balik. Sampai rumah dah almost 1430..lunch pun belum tau sebab sibuk mencari pen drive and cover for mom's hp. Dengan kelaparan aku attack sup ayam, ikan sambal and sayur sawi dengan lahapnya. BTW, adik aku bawa pulang GF dia, si Fiza. Ini 2nd time dia datang rumah. Gelak habis dia nampak aku makan kelam kabut. Aah..pedulik hapa aku, orang lapar jangan di kacau! hehehe...

Siap makan, family aku layan cerita Azura pulak...heh, malas aku mau join. Sudahnya aku layan PS2 sampai mami jilin n family berangkat pulang.

Semalam juga aku cuci kain pakai tangan sebab washing machine rosak. Sial kan? Sekarang lenguh tangan aku.

Sekian saja summary week end aku untuk kali ini.

Adios!

No comments: