Tuesday, April 1, 2008

April Fool

Kawan kawan, hari ni I nak cerita pasal April Fool yer. Selalunyer on this day people will play pranks for mengenakan each other. Akak malas ler nak cerita pasal history April Fool ni, so kalau ada sesiapa yang berminat nak tau sejarahnya, click here.


Selama hidup aku, ada sekali aku kena trick on this day..I think it's about 11 yrs ago..masa tu aku kerja kat JTS di WS (waah...saja propa shortform nama company). Sebaris with our office ni ada saloon merangkap hairdressing school. Kitorang ni kira macam loyal customer diorang. Seminggu ada la 2, 3 kali cuci rambut (sekali cuci baru 5 hengget campur blow sekali). Tokey saloon tu pun memang baik with all of us, selalu bagitau klu ada discount ke promotion ke, kekadang bagi barang free lagi (motif promote tokey saloon? hehehe)

So adala satu hari tu, colleague aku si Annie bagi tau yang tokey saloon ni buat promotion dye rambut color kesukaan aku, 50% off katanya. Aku pun yo yo ooh la terus ke saloon dengan excitednya sambil berangan betapa cantiknya rambutku kaler aubergine...feeling2 model revlon gitu. Sampai salon aku trus attack tokeynya 'Amy, mana tu dye? 50% off kan? Kasi saya 2 kotak ahh!' Tapi aku perasan jugak si tokey tengok aku lain macam...as if I'm nuts. Berkerut dahi dia. 'Mana ada 50% discount ooh! Gila ka! Saya pun untung 2, 3 linggit saja you lagi mau discount sampai 50%?' Aku masih x puas ati 'Itu Annie cakap you kasi discount? Jangan pura2 bah Amy..ada discount tu kan? Tapi kau sengaja x mo jual sma saya kan?' Tiba2 si tokey ketawa. It's my turn to look at her as if she's lost her mind. Dalam ketawa dia cakap 'Aiya moi, manada si Annie datang sini tadi ooo..dia suda kasi main sama you ini macam. You tia ingat ini berapa hari bulan ka aah?' and sambung ketawa lagi. OMG! Malunya aku! I can feel my face turning fiery red. Baru aku ingat date hari tu - 01 April 1997 : APRIL FOOL!

Kimet! Terkena aku! Kalau ada paper bag dekat aku masa tu, sudah aku bikin tutup muka. Jadah si Annie, aku x sangka of all people, dia kasi kena aku! Balik office aku buat selamba, but Annie and Margaret bantai ketawakan aku. Syaiton sunggoh! Tapi marah pun x guna coz it's April Fool's Day. It's all about pranks and jokes and I'm one of many of its unlucky victim that day.

Every 1st April mesti aku teringat this story. Not that I've never been pranked before tapi ini yang paling memalukan dan berkesan di hati aku. Pranks yang lain tu biasa2 jer. aku x ingat pun.

Anyways, Happy April Fool's Day...selamat mem'prank' kengkawan anda.

Toodles peeps!

P/s Boss cakap gaji masuk ari ni..yeay! Tapi mungkinkah boss meng'April Fool'kan kami?
P/p/s Kalo boss buat lawak April Fool pasal gaji, aku Gaban Z Potong 2 dia nanti..Muahahahha (ketawa penjahat)

No comments: