Thursday, April 3, 2008

Tugasan Minggu Ke 3

Malas rasanya nak mengulas tugasan lagu minggu ke 3 for AF6 sebab pening kepala aku sekarang...kerja tengah berlambak.

Minggu rock, ramai juga pelajar yang menderita..hehehhe..

They have to be versatile (or at least try to be). Gitulah hidup nak jadi artis.

Kesian aku nengok Stanly (ops, kejap...this has nothing to do with her mom's condition whatsoever okay, don't get me wrong here!). Terseksa sungguh dia membawakan lagu Massa Scarecrow itew...

Ok la see my ulasan below:

Alif - Kamelia (Sweet Charity)
Lagu ni sedap...arwah daddy aku punya favorite. Kalau si lembik ni pandai play with emotions..harus meleleh air mataku nanti....itu pun KALAU la kan. Korang pun tau dia very the static face so just hope he can deliver (well..not really..heheh)

Faisal - Sentuhan Kecundang (Ekamatra)
Aku paling menyampah ngan lagu ni dulu. Tengok dlm diari si Faisal mcm terseksa nak nyanyi lagu ni. I dun think it's gonna be a good performance but tengok ja la time konsert karang ye..

Naim - Opera Hidup (Wings)
Satu lagi makhluk yang terseksa minggu ni. Doa banyak2 la Naim....

Nubhan - Summer of 69 (Bryan Adams)
Lagu ni memang best tapi aku rasa Nubhan nyanyi mcm xda power ja...

Riz - Dari Sinar Mata (BPR)
I love this song! I hope Riz can pull it off sebab kalau hancus, aku bunuh dia!

Stanly - Patahnya Sayap Malam (Massa)
Pun lagu kesukaan aku tapi aku rasa Stanly ada masalah mau bawa lagu ni. Susah siut tarik suara tu...

Toi - C.I.N.T.A. (XPDC)
Wargh! Jangan aku tertidur sudah...

Lufya - Tika Dan Saat Ini (Medicine)
Ini pula my mom's favorite song. If she dun wanna go home, I think ini la pelunag terbaik untuk dia buktikan yang she deserves to be in the academy. Otherwise...bye bye!

Nadia - Total Eclipse of The Heart (Bonnie Tyler)
OMG! OMG! OMG! Aku tersangat suka lagu ni! Mintak2 jangan si Nadia ni over do the song...best of luck!

Rina - Enter Sandman (Metallica)
The only Metallica song yang aku suka. I guess she won't have any problems with this song. Ala, lagu kelab...makanan dia pulak! Not surprise kalau dia di puji melambung during konsert nanti.

Saida - Sepi Sekuntum Mawar Merah (Ella)
Never like this song..dengar Saida nyanyi pun...hmmm...lembik and lemau. Nak tidooooooo...zzzzzzzz

Stacy - Pelesit Kota (Search)
I'm worried! I know she can do it but I'm not sure if the song suits her vocal range. Well, fingers cross, good luck!

There you have it. Can they rock this week? Tunggu konsert Sabtu nanti...

Toodles peeps!

No comments: